شناسه خبر : 32046
تاریخ انتشار : 1398/04/21 19:04
ایران در فهرست بزرگ‌ترین اقتصادهای  بانک جهانی از نروژ پیشی گرفت

بر اساس گزارش بانک جهانی؛

ایران در فهرست بزرگ‌ترین اقتصادهای بانک جهانی از نروژ پیشی گرفت

گزارش بازبینی شده بانک جهانی درباره وضعیت کشورهای جهان و رتبه بندی آنها بر اساس حجم تولیدات ناخالص داخلی تا پایان سال ???? حاکیست، آمریکا با حدود ?? تریلیون و ??? میلیارد دلار در رتبه اول و ایران با تولید ناخالص داخلی به ارزش بیش از ??? میلیارد دلار، با کسب رتبه ?? در فهرست بزرگترین اقتصادهای جهان، بالاتر از کشورهایی مانند نروژ، امارات و ایرلند قرار دارد.

به گزارش نورنیوز، ایران در فهرست بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان قرار گرفته به گونه ای که طبق اعلام بانک جهانی، ایران در این فهرست علاوه بر پیشی گرفتن از نروژ، امارات و ایرلند؛  پایین‌تر از کشورهایی مانند اتریش، بلژیک و سوئد قرار گرفته است.


بر اساس گزارش بانک جهانی که این هفته منتشر شد، چین با حجم تولید ناخالص داخلی ?? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار و ژاپن با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار، پس از آمریکا، به ترتیب مقام دوم و سوم را در فهرست بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان به خود اختصاص دادند.


همچنین آلمان با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار، انگلیس با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار، فرانسه با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم را از آن خود کردند.


رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم این فهرست به ترتیب به هند با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار، ایتالیا با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ??.??? میلیارد دلار، برزیل با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار و کانادا با حجم تولید ناخالص داخلی ? تریلیون و ???.??? میلیارد دلار اختصاص یافته است.


افزون بر این، در این گزارش، روسیه یازدهمین، کره جنوبی دوازدهمین، استرالیا سیزدهمین، ترکیه نوزدهمین، سوئیس بیستمین، فنلاند چهل و دومین، پرتغال چهل و هشتمین، نیوزلند پنجاه و دومین، قطر پنجاه و سومین و کویت پنجاه و نهمین اقتصاد بزرگ دنیا اعلام شدند.


طبق تعریف بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی مجموع ارزش کالا و خدمات تولید شده در یک کشور در طول یکسال است.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی