شناسه خبر : 31571
تاریخ انتشار : 1398/04/07 16:11
یک‌ نظرسنجی دیگر به ضرر کاخ سفید/ ایران به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می شود

نوز نیوز گزارش می دهد؛

یک‌ نظرسنجی دیگر به ضرر کاخ سفید/ ایران به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل می شود

نتایج نظرسنجی اخیر در آمریکا که توسط پایگاه "هیل" منتشر شده است، نشان دهنده کاهش حمایت رای دهندگان این کشور از سیاستهای ضد ایرانی ترامپ است.

نورنیوز- گروه بین الملل:  این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که تلاش بی وقفه تیم های تبلیغاتی وابسته به لابی آیپک و افرادی مانند جان بولتون و پمپئو (نومحافظه کاران و تی پارتی) جهت اقناع افکار عمومی آمریکا در قبال سیاستهای ضد ایرانی ترامپ ادامه دارد.
مطابق نظرسنجی منتشر شده در پایگاه \"هیل\"، تنها 24 درصد ( کمتر از یک چهارم شرکت کنندگان ) با اقدام نظامی محدود یا کامل علیه ایران موافقت کرده اند.


این در حالیست که 58 درصد شرکت کنندگان با هرگونه تقابلی با ایران مخالفت کرده و افراد باقیمانده نیز نظری در این خصوص نداشته اند. این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که حدود یک ماه قبل، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نشان می داد که 37 درصد از شهروندان آمریکایی با سیاستهای ضد ایرانی دولت ترمپ موافق هستند. به عبارت بهتر، مقایسه دو نظرسنجی صورت گرفته طی یکماه نشان می دهد که میزان مخالفت شهروندان آمریکایی با هر گونه تقابلی با ایران افزایش یافته است.


نکته قابل تامل دیگری که در این نظرسنجی وجود دارد، مخالفت نیمی از جمهوریخواهان ( طرفداران حزب جمهوریخواه ) با پاسخ نظامی( هر چند محدود ) به ایران بوده است. به عبارت بهتر، سیاستهای ضد ایرانی ترامپ در میان جمهوریخواهان نیز طرفداری ندارد. نباید فراموش کرد که حضور افرادی مانند جان بولتون و مایک پمپئو در کاخ سفید ،منجر به نارضایتی بسیاری از جمهوریخواهان سنتی شده است.


تنها 31 درصد از جمهوریخواهان حمایت خود را از تقابل نظامی محدود دولت ترامپ با ایران اعلام کرده اند. این نظرسنجی می تواند معیاری مهم برای سنجش میزان محبوبیت ترامپ در نزد جمهوریخواهان باشد. در صورتی که جمهوریخواهان سنتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 از ترامپ حمایت نکنند، قطعا وی در این آوردگاه سیاسی بازنده خواهد بود.
67 درصد دموکراتها و 54 درصد از شهروندان مستقل رای دهنده تاکید کرده اند که تنها راه پیش روی دولت ترامپ، مذاکره با ایران برای کاهش تنشهاست. رمزگشایی از این نظرسنجی نشان می دهد که سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران می تواند در آینده ای نزدیک به پاشنه آشیل وی تبدیل شود.
لازم به ذکر است که کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی های عمومی و ایالتی، منجر به نگرانی کمپین انتخاباتی وی شده است. برخی تحلیلگران آمریکایی به وی توصیه کرده اند تا با تغییر سیاست خارجی خود و اخراج جان بولتون و مایک پمپئو ، مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه آمریکا، مانع از استمرار روند موجود شود. با این حال به نظر می رسد ترامپ همچنان در حل این معادله سردرگم مانده است.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی