شناسه خبر : 31112
تاریخ انتشار : 1398/03/22 14:26
طرح ادعاهای کاذب با هدایت  کاخ سفید /وقتی بازی ترامپ لو می رود

نور نیوز بررسی می کند؛

طرح ادعاهای کاذب با هدایت کاخ سفید /وقتی بازی ترامپ لو می رود

طی دو روز اخیر، در فضای مجازی و به صورتی کاملا هدفمند و در هماهنگی با کاخ سفید ، ادعاهای کاذبی در خصوص ارائه احتمالی "پیشنهادات سه گانه" ایالات متحده آمریکا به ایران (در جریان سفر شینزوآبه نخست وزیر ژاپن به تهران) منتشر شده و برخی رسانه های داخلی نیز بدون توجه به اهداف انتشار این گونه اطلاعات نادرست مبادرت به بازنشر ان نمودند.

نورنیوز- گروه بین الملل: بر اساس اطلاعات منتشر شده، سه امتیاز پیشنهادی امریکا به ایران ،شامل خرید دوباره نفت ایران، تعلیق تحریم صنعت خودرو و  آزاد کردن بخشی از پول‌های بلوکه‌ شده ایران در آمریکا به‌ میانجی‌گری یک کشور سوم است!


طرح این موضوع، آن هم از سوی  جزئی دیگر از بازی هدفمندی است که کاخ سفید به کمک بازوان رسانه ای و تبلیغاتی خود  ( حتی برخی  رسانه هایی که ترامپ در ظاهر از آنها انتقاد می کند!) در قبال ایران طراحی و اجرا کرده است. هدف از این بازی مشترک، که مسئولین حوزه \"دیپلماسی پنهان\" و \" دیپلماسی عمومی\" در وزارت امور خارجه آمریکا مشغول هدایت و مدیریت آن هستند ،چیزی جز اعمال فشارهای تبلیغاتی و رسانه ای علیه ایران نیست. 


مقامات آمریکایی دو هدف عمده را از این بازی دنبال می کنند: یکی سنجش واکنش اولیه جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیام ها و پیشنهادات خود و دیگری متهم ساختن ایران به \"عدم انعطاف پذیری\" در نزد افکار عمومی دنیا. بدیهی است که دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان باید این بازی مشترک مقامات کاخ سفید و شبکه های تبلیغاتی و مجازی  وابسته به آن   را برای مردم ایران و دنیا تشریح کرده و از این طریق، مانع از چینش اجزا و قطعات چنین تصویر خطرناکی شوند. همزمانی سکوت رسمی مقامات آمریکایی در قبال سفر شینزوآبه به ایران و هیاهوی رسانه های این کشور ، به هیچ عنوان تصادفی نبوده و منبعث از نوعی هماهنگی مشترک بین نهادهای رسمی و غیر رسمی در آمریکاست.


همان گونه که جمهوری اسلامی ایران بارها عنوان کرده است، صورت موضوع کاملا مشخص و محرز بوده و نیازی به پیچیده سازی بازی از سوی ایالات متحده نیست! بر این اساس، واشنگتن به جرم خروج از یک توافق بین المللی به نام برجام و بازگرداندن تحریمهای ثانویه علیه ایران ، مقصر مطلق این معادله قلمداد می شود . بدیهی است که بازگشت به برجام، رفع تحریمهای کشورمان  و جبران خسارات وارده به ملت ایران،حداقلی ترین پیش شرطها برای انجام هر گونه اقدام واقعی از سوی ایالات متحده محسوب می شود.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی