شناسه خبر : 30477
تاریخ انتشار : 1398/04/17 22:52
115 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 750 مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده است

رضا اردکانیان:

115 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 750 مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده است

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر 115 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 750 مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز 300 مگاوات دیگر در دست اجراست که از این مجموعه 64 نیروگاه خورشیدی است.

به گزارش نورنیوز، رضا اردکانیان امروز در نخستین روز سفرش به استان فارس پروژه نیروگاه برق خورشیدی 10 مگاواتی اقلید را افتتاح کرد. 


وزیر نیرو در این مراسم گفت:از برنامه‌های حائز اهمیت وزارت این است که ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را چه در عرصه خورشید و باد و سایر عرصه‌ها بتوانیم از قوه به فعل در بیاوریم و این مستلزم مشارکت وسیع سرمایه‌های مادی و منابع انسانی کشور است.


اردکانیان افزود: خبر خوب این است که ما در کشور می‌توانیم به میزان زیادی در فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های خورشیدی خود اتکا باشیم البته از برنامه‌ای که متعهد شده‌ایم، عقب هستیم.


وی با اشاره به برنامه ارائه شده به دولت و مجلس در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: امیدواریم که همه دست‌اندرکاران امر بتوانند با راهکارها و ساز و کارهایی که مستلزم همفکری و هم اندیشی بین فعالان این عرصه است در فرصت باقیمانده دولت دوازدهم عقب ماندگی‌های این عرصه را جبران کنیم.


اردکانیان با تبیین توجه دولت دوزادهم به مسئله نیروگاه‌های خورشیدی افزود: حدود 80 درصد این نیروگاه‌ها طی 6 سال گذشته به مدار بهره‌برداری وارد شده از قبیل این نیروگاه که امروز در حال افتتاح آن هستیم که تاثیر مهمی را در تامین نیازهای این منطقه خواهد داشت.


وزیر نیرو در پایان ضمن تاکید بر لزوم حمایت مسئولین در به ثمر رسیدن این گونه پروژه‌ها گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس مشکلات و ارتباط بین مردم و مسئولان و همچنین اشاعه و ترویج روش‌های مناسب مصرف منابع محدود زیست محیطی را دارند.



تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی