شناسه خبر : 30232
تاریخ انتشار : 1398/01/19 13:50
جا به جایی ? میلیون مسافر نوروزی در جاده‌ها/ سفر هوایی ? میلیون مسافر

جزئیات آمار مسافرت‌های نوروزی؛

جا به جایی ? میلیون مسافر نوروزی در جاده‌ها/ سفر هوایی ? میلیون مسافر

طی 22 روز تعطیلات نوروزی بالغ بر 10 میلیون نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و همچنین حمل و نقل هوایی جابه جا شدند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی ستاد طرح نوروزی از ?? اسفند ?? لغایت ?? فروردین ??، بیش از هفت میلیون و ??? هزار نفر مسافر با تعداد ??? هزار و ??? سرویس توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای جا به جا شدند که با توجه به شرایط جوی نامناسب و وقوع سیل در تعدادی از استان‌های مسافرپذیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ?? درصد کاهش داشته است.


بیشترین مسافر جا به جا شده توسط ناوگان عمومی به ترتیب به مقاصد استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مازندران، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و لرستان بوده است.


طی ?? روزه ?? اسفند تا ??? فروردین مجموع تردد از مرزها یک میلیون و ?? هزار نفر بوده که از این تعداد ??? هزار و ??? نفر معادل ??.? درصد مسافران ورودی به کشور و تعداد ??? هزار و??? نفر معادل ??.? درصد سهم مسافران خروجی بوده است که پر ترددترین مرزها به ترتیب مهران، بازرگان، آستارا، شلمچه و رازی می‌باشد.


همچنین در حوزه سفرهای هوایی بیش از ? میلیون و ??? هزار و ??? مسافر با ?? هزار و ??? پرواز جابجا شدند.


بر اساس آمار ارائه شده، فرودگاه حضرت امام با انجام ???? پرواز و جا به جایی ??? هزار و ??? مسافر بالاترین حجم در پروازهای بین‌المللی و فرودگاه مهرآباد با انجام ???? پرواز و جا به جایی ??? هزار مسافر در این ایام بیشترین سرویس دهی در پروازهای داخلی را ارائه کرده اند.


تعداد پروازهای عبوری نیز در این ایام ?? هزار و ??? پرواز بود.


فرودگاه کیش در بین مراکز سیاحتی و گردشگری با سرویس دهی ??? هزار و ??? مسافر و انجام بیش از ???? پرواز ورودی و خروجی بیشترین سهم را در مسافرپذیری به خود اختصاص داد که در مقایسه با سال گذشته ? درصد در پروازها و ? درصد در جا به جایی مسافر افزایش داشته است.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی