شناسه خبر : 169666
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین ساعت 17:41
ادعای پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه؛ واقعی یا بازی رسانه‌ای اسرائیل؟

نور نیوز بررسی کرد؛

ادعای پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه؛ واقعی یا بازی رسانه‌ای اسرائیل؟

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی برای فریب افکار عمومی این رژیم به انتشار اخبار ساختگی و دروغ از پیشرفت‌ مذاکرات صلح با فلسطینیان روایت‌هایی را منتشر می‌کنند، یک رهبر ارشد مقاومت فلسطین وجود هرگونه پیشرفت در این مذاکرات را رد کرد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: یکی از اعضای هیات مذاکرات مقاومت فلسطین به شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته است و رسانه‌های صهیونیستی برای فریب افکار عمومی از طریق اخبار ساختگی، دروغ و فریبکاری می‌کنند.


به گفته این منبع آگاه تا هنگامی که خواسته‌های مردم فلسطین شامل آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط و خروج نیروهای اشغالگر و شکستن محاصره عملی نشود، صحبت درباره آتش‌بس بی‌معناست. از سوی دیگر قطعا  اگر نکته جدیدی در مذاکرات وجود داشته باشد، منابع رسمی رسانه‌ای آنرا به مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.

این گفته‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که شبکه خبری «القاهره نیوز» وابسته به دولت مصر بامداد دوشنبه به نقل از یک مقام بلند‌پایه مصری اعلام کرد که در مذاکرات قاهره برای آتش‌بس در جنگ غزه پیشرفت‌هایی حاصل شده و توافق نظر بر سر «نکات اساسی» بین همه طرف‌های درگیر وجود آمده است.

گفتنی است که هنوز حماس و رژیم صهیونیستی واکنش رسمی نسبت به انتشار این خبر از خود نشان نداده‌اند.

براساس اعلام منابع رسانه‌ای، دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه در حالی از هفته گذشته آغاز شد که فشارها بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انعطاف در مذاکرات بیش از پیش افزایش یافته‌است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین ارتباط اعلام کرد که نتانیاهو از سوی هم حزبی‌هایش تحت فشار قرار گرفته و همه اعضای کابینه از حزب لیکود، به جز گالانت وزیرجنگ، انعطاف در مذاکرات را خواستار شده‌اند.

طی چند روز گذشته صدهها هزار نفر از ساکنین فلسطین اشغالی در پایتخت و شهرهای دیگر به خیابان‌ها آمدند و بدلیل ناتوانی دولت نتانیاهو برای دستیابی به توافق آتش بس و آزاد سازی اسرا خواهان استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودرس شدند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی