شناسه خبر : 169019
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین ساعت 12:46
کشف منابع نفتی جدید و متفاوت در 10 نقطه ایران

کشف منابع نفتی جدید و متفاوت در 10 نقطه ایران

برآورد می‌شود در معدن شیل نفتی در قالی‌کوه لرستان، 2 میلیارد بشکه نفت درجا از نوع سبک با قابلیت بهره برداری وجود داشته باشد.

نور نیوز-گروه اقتصادی: مهدی فکور مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: ۱۰ نقطه کشور شناسایی و قطعی شده که منابع نفتی شیل‌ در آنجا داریم و با مدل بومی که طراحی کرده‌ایم، امکان برداشت از این منابع نفتی میسر خواهد شد.
وی افزود :️برداشت شیل‌های نفتی در امریکا حدودا بشکه‌ای ۴۰ دلار هزینه دارد، اما با روشی که ما در نظر داریم، تولید نفت شیل در لرستان، حدود ۲۵ دلار در هر بشکه هزینه در برخواهد داشت.

برآورد می‌شود در معدن شیل نفتی در قالی‌کوه لرستان، ۲ میلیارد بشکه نفت درجا وجود داشته باشد که این نفت از نوع سبک است و مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد در این منطقه می‌توان از شیل‌های نفتی برداشت نفت داشت.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲.۵ میلیارد بشکه معادل نفت به ذخایر نفت خام و گاز طبیعی ایران با اکتشافات جدید اضافه شده است.

مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آبان ماه سال گذشته گفته بود؛ایران دانش فنی و فناوری اکتشاف نفت‌های نامتعارف (شیل‌های نفتی) را با اجرای پایلوت آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی تولید نفت شیل کسب کرده است.

وی ضمن تشریح مهم‌ترین دستاوردها و محصول‌های فناورانه مربوط به دستیابی به این دانش فنی و بومی‌سازی آن افزود: اکنون فناوری مورد نیاز برای تعیین حداکثری نفت‌دهی، دستیابی به فناوری تولید کیفی نفت‌های غیرمتعارف و سوخت‌های راهبردی، توسعه دانش فنی و طرح‌های فناورانه به‌منظور ارائه برنامه بهسازی مقدار نفت‌دهی با استفاده از روش‌های مختلف و بررسی نانو دما، زمان و اندازه ذرات را در اختیار داریم


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی