شناسه خبر : 168809
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین ساعت 16:24
دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی

دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی

دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت جدیدی، از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.

نورنیوز-گروه بین الملل: در بیانیه دیوان لاهه در این باره آمده است: حکم جدید به اسرائیل دستور می‌دهد که اقدامات لازم و موثر را برای همکاری با سازمان ملل بدون تاخیر انجام دهد.

براساس این حکم، رژیم صهیونیستی باید فورا خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه را بدون هیچ مانعی در مقیاس بزرگ ارائه دهد و ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی را به غزه افزایش دهد و آن‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه‌دارد.

دیوان لاهه در این حکم خود تاکید کرد: اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که ارتشش حقوق فلسطینیان را در غزه نقض نکند، مانند جلوگیری از ارسال کمک و اسرائیل باید ظرف یک ماه از تاریخ صدور این حکم، گزارشی را درباره اقداماتی که اتخاذ خواهد کرد به دیوان ارائه کند.

در پی صدور این حکم، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دیوان بین‌المللی دادگستری مستقل از دبیرکل است و اعضا باید به تصمیمات آن پایبند باشند و تصمیمات آن را اجرا کنند.

سخنگوی تیم آفریقای جنوبی در دادگاه بین‎المللی دادگستری گفت: دستور جدید، اسرائیل را ملزم به همکاری با سازمان ملل می‌کند و همکاری اسرائیل با سازمان ملل شامل آنروا می‌شود.

وی افزود: اسرائیل به این قانون عمل نخواهد کرد، بنابراین متحدانش باید بر آن فشار بیاورند و سایر اقدامات پیشگیرانه باید از طریق شورای امنیت انجام شود.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این حکم گفت: اکنون در مورد حکم دیوان دادگستری برای اسرائیل موضعی نداریم، اما خواستار ورود کمک‌های بیشتر هستیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی