شناسه خبر : 164753
تاریخ انتشار : 1402/11/24 11:43
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 127 نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و 242 نفر از دوره یازدهم تایید صلاحیت شدند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 127 نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و 242 نفر از دوره یازدهم تایید صلاحیت شدند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: 127 نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و 242 نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

نورنیوز-گروه سیاست: محسن اسلامی با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات دوره دوازدهم، اظهار داشت: در مجموع ۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم تایید صلاحیت شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: همچنین ۲۸۷ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد، ۲۴۲ نفر تایید و ۲۲ نفر عدم تایید دریافت کردند و ۵ نفر از ادامه حضور در انتخابات انصراف دادند.

اسلامی ادامه داد: از آنجا که تا ۳۰ بهمن ماه افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان پس از هفت روز نظر نهایی را برای تایید و یا رد آنها اعلام خواهد کرد، همچنان باید منتظر باشیم؛ به جهت اینکه برخی از نمایندگان ممکن است رد اولیه باشند و مجددا تایید شوند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانون بر نظارت استصوابی تأکید دارد، گفت: شورای نگهبان در همه مراحل حضور دارد. اما صرفاً آن دسته از متقاضیان داوطلبی انتخابات که در هیأت‌های اجرایی تأیید و در شورای نگهبان عدم تأیید و عدم احراز دریافت کردند، امکان اعتراض دارند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی