شناسه خبر : 164632
تاریخ انتشار : 1402/11/23 09:58
رصد مطبوعات

رصد مطبوعات

رصد مطبوعات دوشنبه ٢٣بهمن١٤٠٢

نورنیوز-گروه فرهنگ وجامعه: آقای رئیس‌جمهور، چگونه؟

هم‌میهن سخنان رئیس ‌جمهور در مراسم ٢٢ بهمن را نقد کرده و پرسیده است: چگونه تورم کاهشی شده است، درحالی‌که ٣٠ماه از دولت شما می‌گذرد و قرار بود تک‌رقمی شود، ولی اکنون بالای ٤٠ درصد است؟ چگونه نسبت به فساد حساس هستید و می‌گویید ریشه‌های آن را خشک می‌کنید، درحالی‌که در ماجرای نهاده‌های دامی فساد بزرگی رخ داد ولی هیچ اقدام جدی‌ای نشد، تا اینکه بزرگترین فساد ممکن یعنی ٧/٣ دلاری چای دبش در این دولت ایجاد شد و به‌کلی نیز مسکوت گذاشته شده و تاکنون حتی یک جمله هم دراین‌باره توضیح نداده‌اید.

 

دیپلماسی با فرض حماقت طرف مقابل پیش نمی‌رود 

آرمان امروز یادداشتی از علیرضا علوی‌تبار درباره امنیتی ملی منتشر کرده است. او نوشته است: دیپلماسی با خیال‌پردازی به بن‌بست می‌رسد. دیپلماسی است که از قدرت بازدارندگی نظامی ابزاری برای تأمین امنیت ملی می‌سازد. انعطاف‌پذیری به موقع و بهره‌گیری از فرصت‌ها، دیپلماسی را موثر و کارآمد می‌کند. دیپلماسی را نمی‌توان بر مبنای فرض حماقت طرف‌های مقابل و یا بی‌توجهی آنها به منافع ملی خودشان پیش برد.
وضعیت منطقه، مواضع قدرت‌های بزرگ، نارضایتی فزاینده داخلی، رشد ایدئولوژی‌های تهاجمی علیه ایران در منطقه و… باید ما را نسبت به در خطر بودن امنیت ملی‌مان حساس کند. در زمینه نگهبانی از امنیت ملی، اگرچه در زمینه بازدارندگی نظامی دستاوردهای قابل قبولی داشته‌ایم. ترکیب اقلیت حاکم نیز به‌گونه‌ای است که قادر به حل همه مشکلات نیست. همه ما باید نگران امنیت ملی و به دنبال راهکارهایی برای پاسداری از آن باشیم.

 

 خدا را شکر

کیهان در تحلیلی از راهپیمایی ٢٢ بهمن نوشته است: واقعیت این است که شاه، تاج و تخت خود را به ویژه بعد از کودتای ٢٨ مرداد ٣٢، مدیون آمریکا، انگلیس و شعبان جعفری و امثال پری بلنده و بعدها اسرائیل و ساواک بود.
جدای از دشمنی و منافع از دست رفته آمریکا و انگلیس در ایران‌، به این دلیل رسانه‌های خود را متمرکز بر تخریب و تحقیر و تحریف انقلاب اسلامی کرده‌اند که مردمشان‌، کشور خود را با جمهوری اسلامی مقایسه نکنند و از آنها بازخواست استقلال و آزادی و دینداری نکنند. و ما به فضل خدا و همت مردم‌، چهل و پنجمین ٢٢ بهمن را با سرافرازی تجربه کردیم. خدا را شکر.

 

 سایه سیاست را از فوتبال کم کنیم

عطاءالله مهاجرانی در اعتماد سخنان مدیرروابط عمومی ریاست جمهوری را نقد کرده که پیروزی تیم فوتبال ایران برابر ژاپن را دستاورد دولت رئیسی دانسته بود. او نوشته است: دولت‌ها باید از تیم ملی فوتبال ایران فاصله بگیرند، شرایط و مقتضیات توسعه ورزش را فراهم کنند و در هر حال و همیشه طرفدار تیم ملى باشند،

اما وارد قلمرو باشگاهداری نشوند و مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها را منصوب نکنند. به بخش عمومی و خصوصی فرصت داده شود تا در امر ورزش فوتبال سرمایه‌گذاری کنند. دولت در واقع از آنها مالیات بگیرد و مالیات را خرج توسعه زیرساخت‌های ورزشی کند. ما می‌توانیم سایه سیاست را از ورزش فوتبال کم کنیم. در این صورت نه پیروزی به حساب دولت‌ها که می‌آیند و می‌روند، گذاشته می‌شود و نه باخت‌ها و شکست‌ها.

 

 تصویر بدحجاب‌ها در راهپیمایی

تقی دژاکام در جوان نوشته است: دیروز هم صداوسیمای ما و خبرگزاری‌های ما از ملت حاضر در صحنه، تصاویر و فیلم‌های فراوانی منتشر کردند که باز هم در بسیاری از آن‌ها خانم‌ها و دخترانی با حجاب شل و ضعیف حاضر بودند و البته قوی و قاطع از انقلاب حمایت می‌کردند و باز هم سوپرانقلابی‌های پشیمان و ضدانقلاب و براندازان، این موضوع را سوژه استهزا و تمسخر کردند و به تصور و ادعای خودشان به این «استاندارد دوگانه» تاختند.
او تحلیل کرده: دخترانی که با وضع فجیع در پارتی شبانه دستگیر می‌شوند، همه آن‌ها خطاکارند و باید به مجازات برسند، اما فرق می‌کنند با دخترانی که در مسیر راهپیمایی اربعین و در مسیر راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب هستند و ممکن است حجاب کامل شرعی هم نداشته باشند.

آن‌ها هم البته خطاکارند، اما نوع برخورد و نگاه ما به این دو حتماً با هم تفاوت دارد. البته گاهی هم جریان نفاق و نفوذ با فرستادن برخی از افراد که وضع ظاهری کاملاً مغایری دارند، می‌کوشند کل اجتماع را زیر سؤال ببرند. در اینجا هم باید حواس دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ها جمع باشد


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی