شناسه خبر : 140586
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 خرداد ساعت 19:43
تاثیر هشدار نصرالله بر تشدید «مهاجرت معکوس» در فلسطین اشغالی

سیدرضا صدرالحسینی

تاثیر هشدار نصرالله بر تشدید «مهاجرت معکوس» در فلسطین اشغالی

سخنان سید حسن نصرالله یک پیام روشن برای اشغالگران داشت و می‌تواند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی را افزایش دهد و فشارها علیه کابینه نتانیاهو را بیشتر کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: سخنان اخیر سید حسن نصرالله پیامی روشن برای همه ساکنان فلسطین اشغالی و از همه مهمتر ارتش اسرائیل داشت.

بعد از تجاوز اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که نتیجه‌ای معکوس برای صهیونیست‌ها داشت و سپس رزمایش نظامی بی‌سابقه حزب‌الله در جنوب لبنان که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال آغاز جنگ چند جبهه‌ای علیه این رژیم بیشتر شده است.

اغلب صهیونیست‌ها اتفاق نظر دارند که این جنگ در صورت وقوع می‌تواند به موجودیت اسرائیل پایان دهد، به همین منظور نهادهای نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با برگزاری مانورها و تنظیم استراتژی‌های جدید تلاش دارند در وهله نخست اساساً از آغاز چنین جنگی خودداری کنند؛ چرا که می‌دانند در صورت ورود همه دشمنان اسرائیل به یک جنگ فراگیر علیه این رژیم، اسرائیل عملاً شانسی برای بقا نخواهد داشت.

اما سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی جدید خود که پنجشنبه‌شب به‌مناسبت عید مقاومت و سالگرد آزادسازی لبنان برگزار شد نسبت به جنگ‌افروزی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی فکر می‌کند این جنگ بزرگ فقط با فلسطینی‌ها یا لبنانی‌ها خواهد بود، سخت در اشتباه است. هر جنگ بزرگی تمامی حدود و مرزها را در بر خواهد گرفت و صدها هزار مبارز در آن مشارکت خواهند داشت و تمامی مرزها گشوده خواهد شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه این رژیم صهیونیستی است که باید از جنگ بزرگ بترسد، به سران رژیم اسرائیل هشدار داد: من بارها در راهپیمایی روز قدس به شما گفتم، مواظب باشید و اشتباه محاسباتی نکنید، ممکن است در لبنان، فلسطین، ایران یا سوریه مرتکب اشتباهی شوید که این اشتباه شما کل منطقه را منفجر و منجر به یک جنگ بزرگ خواهد شد. اگر این جنگ بزرگ منجر به نابودی شما نشود، شما را به ورطه سقوط می‌کشاند.

 درباره هشداری که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود به صهیونیست‌ها داده و اعلام کرد که هر حماقتی از جانب اشغالگران می‌تواند منجر به وقوع جنگی منطقه‌ای شود، صهیونیست‌ها صحبت‌ها و اظهار نظرهایی داشتند و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر پای خود را از گلیمش درازتر و درباره مسائل جنگی و نظامی در منطقه صحبت کرد.

سید حسن نصرالله بعد از رزمایش بسیار مقتدرانه حزب‌الله که در حقیقت یک عملیات کاملا ویژه بود و در قالب حرکتی هجومی علیه فلسطین اشغالی محسوب می‌شد، به این نکته اشاره کرد که ما برای جنگی بزرگ آماده‌ایم و اعلام این جنگ بزرگ توسط ما صورت می‌گیرد.

در حقیقت موضوع مهم و اساسی که دبیرکل حزب‌الله در این زمینه بیان کرد این بود که مقاومت از حالت تدافعی به حالت تهاجمی منتقل شده و در مرحله جدید واکنش‌ها از جانب مقاومت به سمت اشغالگران آغاز خواهد شد. درواقع این وضعیت موجب شکنندگی بیشتر کابینه نتانیاهو می‌شود و این صحبت‌های سید حسن نصرالله را می‌توان در راستای فروپاشی اسرائیل از درون نیز قلمداد کرد.

با توجه به اینکه بعد از سال 2006 صهیونیست‌ها صحبت‌های سیدحسن نصرالله را بسیار بیشتر از مقامات ارشد اسرائیل قبول دارند، این نکته حائز اهمیت است که سخنان دبیرکل حزب‌الله یک پیام روشن برای ساکنان اراضی اشغالی داشت مبنی بر اینکه این مقاومت است که می‌تواند امنیت سرزمین‌های اشغالی را به هم بزند و صهیونیست‌ها دیگر نباید تصور کنند که در سرزمین موعود مملو از امنیت زندگی می‌کنند.

بنابراین سخنان سید حسن نصرالله یک پیام روشن برای اشغالگران داشت و می‌تواند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی را افزایش دهد و فشارها علیه کابینه نتانیاهو را بیشتر کند. این امر همچنین می‌تواند موجب افزایش درخواست شهرک‌نشینان صهیونیست از پلیس این رژیم برای تامین امنیت آنها شود؛ در حالی که ناتوانی پلیس اسرائیل برای تحقق این امر کاملا به اثبات رسیده است.

اما نکته حائز اهمیت آن است که این سخنان دبیرکل حزب‌الله پیامی روشن برای ارتش رژیم صهیونیستی داشت که خواب را از چشم آنها ربوده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی