شناسه خبر : 139599
تاریخ انتشار : 1402/02/16 18:11
وضعیت اسفناک اردوگاه‌های پناهجویان در مرزهای آمریکا

هیچ نهاد حقوق بشری آمریکا نگران نیست؛

وضعیت اسفناک اردوگاه‌های پناهجویان در مرزهای آمریکا

گزارش‌های منتشر شده از اردوگاه‌های موقت پناهجویان در مرزهای آمریکا حاکی از فقدان حداقل امکانات لازم برای زندگی است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ برنامه حفاظت از پناهجویان  ایجاد شد تا هزاران نفر از پناهجویان را به کشورشان بازگرداند. طی این برنامه تعداد قابل توجهی از مهاجران مکزیکی در کمپ‌های موقت و چادر‌های مرزی اسکان داده شدند و خبرنگاران را از ورود به این شهر‌ها منع کردند.

بر اساس این گزارش، در سال‌های اخیر این کمپ‌ها وضعیت نابسمانی از نظر امکانات بهداشتی و معیشتی پیدا کرده و هیچ ارگان دولتی در آمریکا هنوز برای تعیین تکلیف این مهاجران اقدامی نکرده است.

لوسیا گومز پناهجو اهل ونزوئلا که همراه همسر و دختر ۲ ساله خود در یکی از چادر‌ها زندگی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار آمریکایی که سعی کرده با وجود محدودیت‌های امنیتی از این کمپ‌ها گزارش تهیه کند، می‌گوید در این چادر‌ها کمترین امکانات بهداشتی و حداقل نیاز‌های انسانی وجود ندارد.

او تاکید می‌کند: سطح ناامیدی و اضطراب در هر گوشه از اردوگاه و کمپ‌های مرزی به چشم می‌خورد، چون نه تنها امکانات زندگی آن‌ها در کمترین سطح است، ولی هیچ کدام برای ورود به آمریکا امیدوار نیستند. بعضی از پناهجویان می‌گویند دیگر تحمل این شرایط برای کودکان و سالخوردگان مقدور نیست.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی