شناسه خبر : 139523
تاریخ انتشار : 1402/02/15 17:57
شکست حزب سوناک در نخستین آزمون سیاسی

شکست حزب سوناک در نخستین آزمون سیاسی

شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات شوراهای شهر و افول محبوبیت این حزب در نتیجه افکار سنجی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که «ریشی سوناک» شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات سراسری سال آینده و حفظ سکان دولت ندارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات شوراهای شهر و افول محبوبیت این حزب در نتیجه افکار سنجی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که «ریشی سوناک» شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات سراسری سال آینده و حفظ سکان دولت ندارد.

بر اساس نتایج شمارش آراء صورت گرفته حزب محافظه‌کار تاکنون ۲۳۵ کرسی شورای شهر را از دست داده است. این در حالی است که بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت (کارگر) ۱۲۲ کرسی و حزب لیبرال دمکرات نیز ۶۳ کرسی به دست آورده است.

در انتخاباتی که دیروز (پنجشنبه) برگزار شد هشت هزار کرسی شورای شهر در مناطق مختلف انگلیس به رأی گذاشته شد. شمارش آراء هنوز به پایان نرسیده است اما آمارها از شکست حزب حاکم محافظه‌کار و پیشروی دو حزب کارگر و لیبرال دمکرات حکایت دارد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار کرسی‌های مناطق شمال و جنوب انگلیس را به حزب کارگر باخته و لیبرال دموکرات‌ها هم بخش‌های ثروتمندنشین کشور را که به طور سنتی از محافظه‌کاران حمایت می‌کنند، تصاحب کرده‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی