شناسه خبر : 139210
تاریخ انتشار : 1402/02/09 09:43
نمایی از مطبوعات کشور

شنبه ۹ اردیبهشت ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

خوزستانی‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد! (صفحه ۱)

از شروع به کار دولت سیزدهم تا به اکنون، رسیدگی به مطالبات مردم در استان‌های مختلف و از جمله خوزستان با جدیت و پیگیری دنبال شده است. در همین رابطه در اولین سفر آیت‌الله رئیسی به استان خوزستان به‌عنوان اولین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور پروژه آبرسانی غدیر را به‌عنوان اصلی‌ترین پروژه بر زمین مانده در استان عنوان کرد. در ادامه، پروژه آبرسانی غدیر که طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۰ زیر ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

رسالت:

سیر ادامه‌دار سفرهای رئیسی به خوزستان (صفحه ۱)

رسیدگی به یک استان اگر قائم به رییس جمهور باشد، بدیهی است که بی نتیجه است. در اینجا نقش معاون اول، وزیر کشور و استانداری چه می شود. ضمن تقدیر از حرکت مبارک سفر های استانی ، باید این سئوالات را هم مد نظر داشت. با اینکه همت رئیسی به سفرهای استانی شایان تقدیر است، اما باید دانست که افراط در این کار می‌تواند سؤالاتی را در افکار عمومی به وجود بیاورد. اگر این سفرهای همراه با تأثیرات محسوس نباشد، این پرسش به وجود می‌آید که چرا حتی حضور رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند کارها را رفت و فتق کند. به این ترتیب سفرهای استانی که باید منشأ امیدواری مردم شوند، منشأ ناامیدی می‌شوند. همچنین کارآمدی از دل ساختار بیرون می‌آید نه از دل شخص. ساختار دولت باید بتواند متفاوت از گذشته کار کند.

جوان:

توقیف نفتکش متخلف در دریای عمان (صفحه ۱)

شناور‌های عبوری در خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که اصل «عبور بی ضرر» در دریاها، مستلزم رعایت مقررات بین المللی و حقوق دریاهاست و باید به این مقررات بین المللی متعهد باشند. بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ صلح و ثبات و گسترش امنیت دریایی در هر نقطه از جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان تأکید دارد، لیکن اگر حادثه‌ای منافع ملی کشور و جان شهروندان را به خطر بیندازد، بی تفاوت نخواهد بود.

فرهیختگان: 

پایان افسانه بی‌طرفی (صفحه ۱)

ماجرای استعفای «ریچارد شارپ» رئیس شبکه بی‌بی‌سی برای برملا کردن ادعای مستقل بودن این شبکه کافی بود. برمبنای گزارش این وکیل بریتانیایی که روز گذشته منتشر شد، شارپ با پنهان کردن نقشش در اخذ وام برای بوریس جانسون، قوانین بریتانیا را درباره تصدی سمت‌هایی که از بودجه عمومی تامین می‌شوند، نقض کرده است. یافته‌های تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که چگونه شارپ با سفارش بوریس جانسون، نخست‌وزیر وقت انگلیس به ریاست بی‌بی‌سی منصوب شده است. پس از این گزارش شارپ از سمت خود استعفا کرد تا بیشتر از این به حیثیت بی‌بی‌سی ضربه نزند.

آرمان ملی:

زلزله روانی! (صفحه ۱)

چه پیش‌بینی زلزله درست از آب دربیاید چه اشتباه، بحث مهم و حیاتی آماده بودن زیرساخت‌های یک کشور برای مقاومت در برابر آسیب‌ها و خسارت‌های بالایی چون زلزله است. مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و نوسازی آن‌ها بر اساس اصول دقیق و علمی مهندسی موضوعی است که به‌نظر می‌رسد حلقه مفقوده در بحث‌های مرتبط با زلزله است؛ زمانی که علاج واقعه پیش از وقوع نمی‌شود...

قدس:

آشفته‌تر شدن بازار مسکن در صورت اجرای لایحه مالیاتی (صفحه ۱)

در شرایطی که دولت برای سوداگران و «اصحاب معاملات مکرر» مسکن با اعلام خبر اجرایی شدن وضع مالیات ۶۰درصدی تا پیش از تابستان امسال، خط و نشان کشیده، برخی تحلیلگران و مطلعان این حوزه نسبت به اجرایی شدن این برنامه در زمان اعلامی تردید دارند و لایحه دولت را فاقد زیرساخت‌های اجرایی و نوعی موازی‌کاری با طرح مالیات بر سفته‌بازی و سوداگری مجلس می‌دانند.

شرق:

زباله‌کشی در هیاهوی خواب و خیابان‌های تکراری تهران (صفحه ۱)

با بوی لهیده همراه، می‌افتد توی سرازیری کُند حافظ و تریلی را در بامداد خیابان‌های تهران، پیش می‌برد. چشم‌های خواب‌زده راننده در تمامی این مسیر تکراری شبانه و در میانه تنهایی و سکوت فقط آرادکوه را می‌بیند که ۴۰ کیلومتر آن سوتر برای چند هزار تن زباله هر روزه دهان باز کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی