شناسه خبر : 138476
تاریخ انتشار : 1402/01/21 15:55
اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت 1402 اعلام شد

با نزدیک شدن به ایام هفته جوانی جمعیت؛

اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت 1402 اعلام شد

30 اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز ملی جمعیت نام گرفته است.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: «کاظم فروتن» دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت در آستانه هفته جوانی جمعیت گفتگو با خبرنگاران گفت: چند سالی است که هفته منتهی به این روز، نام گذاری متناسب با جنس فعالیت‌های در راستای افزایش جمعیت می‌شود. امسال نیز با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشکیل ستاد ملی جمعیت و فرصت کوتاهی که برای عبور از تله جمعیتی پیش رو داریم، ضرورت این نام گذاری و انسجام و هماهنگی فعالیت‌ها حول محورهای ابلاغی چند برابر است.

بر این اساس عناوین هفته منتهی به روز ملی جمعیت از ۲۴ اردیبهشت به ترتیب عبارتند از:

۲۴ اردیبهشت: رسانه و جوانی جمعیت

۲۵ اردیبهشت: مدیران و جوانی جمعیت

۲۶ اردیبهشت: خانواده موفق و جوانی جمعیت

۲۷ اردیبهشت: دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت

۲۸ اردیبهشت: شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت

۲۹ اردیبهشت: نخبگان و جوانی جمعیت

۳۰ اردیبهشت: گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت

فروتن درباره محورهای محتوایی پیشنهادی در این هفته گفت: تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تک فرزندی و عوارض آن، مقابله با مسئله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاوردها و پیامدها از جمله محورهای رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی هستند.

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با اشاره به نامگذاری‌های هفته رویداد جوانی جمعیت که در اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: این نامگذاری‌ها با محور «سهم من از جوانی ایران؟» است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی