شناسه خبر : 136370
تاریخ انتشار : 1401/12/23 12:33
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

شهروند:

جام‌جم در مسیری متفاوت! (صفحه ۱)

اعلام لیست کامل مجریان ویژه‌برنامه‌های تحویل سال، با واکنش‌های گوناگون از تحسین و ستایش تا انتقاد و اعتراض به رویه‌ای که صداوسیما در پی گرفته، به دنبال داشت. عکس‌العمل‌های متنوعی که دلیل اصلی آن خَرق عادتی است که تلویزیون امسال در این زمینه انجام داده است. 

جهان صنعت:

مرگ دردناک اقتصاد در غیاب سرمایه (صفحه ۱)

اطلاعات ارائه‌شده از سوی نهادهای آمارگیری نشان می‌دهد در دهه ۱۳۹۰ میانگین نرخ رشد سرمایه‌گذاری منفی و حتی کمتر از نرخ استهلاک شده است. با توجه به مجموعه شرایط سیاسی داخلی و خارجی و نیز سیاست‌های اقتصادی اتخاذشده از سوی دولت‌ها به ویژه دولت وقت چشم‌انداز روشنی برای رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون دیده نمی‌شود.

جوان:

عجز و ناتوانی امریکا در موج سوم ایران‌هراسی (صفحه ۱)

جامعه اطلاعاتی امریکا مدعی است سپاه پاسداران با دست زدن به مجموعه‌ای ترکیبی از «جنگ‌های متعارف و نامتعارف» و به خطر انداختن منافع امریکا در منطقه در سال ۲۰۲۳ همچنان موقعیت خود را به عنوان «مرکز قدرت نظامی ایران» حفظ خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن بیشترین ذخایر موشک‌های بالستیک و برنامه‌ریزی برای دستیابی به «تسلیحات متعارف جدید»، منافع آمریکا (و موجودیت رژیم صهیونیستی) را با خطر جدی مواجه ساخته است. 

اعتماد:

موافقتنامه همکاری‌های ایران و عربستان، مهم‌ترین جز ازسرگیری روابط دو کشور است (صفحه ۳)

واضح است تا زمانی که عربستان سعودی، ایران را به عنوان متحد منطقه‌ای خود به شمار آورد نیازی به همکاری در تمام سطوح با رژیم اسرائیل را در خود نخواهد دید و همین مسئله موجب تقویت وحدت اسلامی مورد نظر کارگزاران جمهوری اسلامی خواهد شد. بلاشک همکاری دو کشور عربستان سعودی و ایران تبعاتی را در منطقه خواهد داشت که هدف آن افزایش سطح اختلافات بین این دو کشور و آغاز چندین و چند باره منازعات است. حفظ و گسترش روابط این دو مستلزم مراقبت و همکاری از سوی طرفین در پرونده‌های مختلف خصوصا مسائل امنیتی خواهد بود. 

دنیای اقتصاد:

فرصت معدنی توافق با ریاض (صفحه ۱)

نزدیکی دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران پس از سال‌ها رویارویی سیاسی در سراسر خاورمیانه، یک کودتای چینی بود که توافق را تسهیل کرد.حل و فصل مناقشاتی که بودجه دولت عربستان را کاهش داده به اولویت اصلی شاهزاده محمد تبدیل شده است؛ چراکه اصلاح اقتصاد و جامعه محافظه‌کار پادشاهی اسلامی می‌تواند جایگاه او را بهبود بخشد. او به همین منظور نیاز دارد تا موضوعاتی که موجب می‌شود سرمایه‌ گذاران بالقوه را فراری بدهد، حل‌وفصل کند. محمد بن‌سلمان امیدوار است که کشورش را به مرکز جهانی برای تجارت و فرهنگ تبدیل کند.

ابرار:

ممکن است اروپا هم ناچار شود شرایط ایران را برای ادامه مذاکرات بپذیرد! (صفحه۱)

توافق ایران و عربستان در مذاکرات اتمی ایران با طرف اروپا و غرب، به طوریست که اگر تنش کاهش پیدا کند و منطقه به سمت آرامش و ثبات برود، این امر بر مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ در حوزه برجام در وین اثر مثبت خواهد داشت و ممکن است کشورهای اروپایی ناچار شوند شرایط ایران را برای ادامه مذاکرات بپذیرند و این مقدمه‌ای برای ایجاد یک توافق جدید با برجام خواهد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی