شناسه خبر : 136283
تاریخ انتشار : 1401/12/21 23:26
مجلس سنای فرانسه به اصلاحات جنجالی مکرون رای داد

با وجود اعتراضات گسترده مردم؛

مجلس سنای فرانسه به اصلاحات جنجالی مکرون رای داد

در پی تصویب اصلاحات جنجالی مکرون در سنا، تنش‌ها شامگاه شنبه به ویژه در پایتخت فرانسه شدت گرفت و پلیس پاریس از بازداشت 32 نفر خبر داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: مجلس سنای فرانسه روز شنبه لایحه جنجالی اصلاح نظام بازنشستگی  مکرون را تصویب کرد. این درحالی بود که مخالفان این طرح که یکی از سیاست‌های بنیادین دور دوم ریاست جمهوری امانوئل مکرون است، تنها چند ساعت پیش از رای گیری سنا در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه تجمعات اعتراضی گسترده‌ای برگزار کرده بودند.  

نماینده‌های مجلس سنا با ۱۹۵ رای موافق در مقابل ۱۱۲ رای مخالف یک قدم در راستای تبدیل این مصوبه به قانون پیش رفتند. در قدم بعدی کمیته‌ای با تهیه پیش‌نویس نهایی این طرح، آن را به هر دو مجلس سنا و نمایندگان برای رای‌گیری ارسال خواهد کرد. 

به این ترتیب حتی اگر دولت در بدست آوردن اکثریت پارلمانی ناکام بماند، خانم بورن می‌تواند از ابزار نادر و مناقشه‌بر‌انگیز قانون اساسی با عنوان ماده ۴۹/۳ برای تصویب این قانون آنهم بدون رای‌گیری استفاده کند. 

به‌رغم  گستره اعتراضات اتحادیه‌های کارگری که به‌شدت مخالف این لایحه هستند، امیدوار بودند که مکرون را وادار به عقب‌نشینی کنند اما حالا دیگر مکرون می‌تواند آنچه شهروندان فرانسوی با آن به شدت مخالف هستند را به قانونی لازم‌الاجرا بدل کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی