شناسه خبر : 132915
تاریخ انتشار : 1401/12/14 10:48
ثبت‌نام حج تمتع فعلا برای دارندگان فیش تا پایان سال 85 انجام می‌شود

ثبت‌نام حج تمتع فعلا برای دارندگان فیش تا پایان سال 85 انجام می‌شود

با تکمیل شدن ظرفیت 85 درصد کاروانهای حج تمتع آینده، درحال حاضر فقط دارندگان فیش حج تا پایان 85 و مشمولان حج 99 می‌توانند برای حج 1402 ثبت‌نام کنند و نام‌نویسی از اولویت سوم حج فعلا صورت نمی‌گیرد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از دهم اسفند آغاز شده و از امروز نام‌نویسی اولویت سوم که فیش حج تا پایان فروردین سال ۸۶ داشتند، باید آغاز می‌شد که به دلیل استقبال زائران ‌اولویت اول و دوم حج تمتع، در حال حاضر ثبت‌نام از اولویت سوم به بعد انجام نمی‌شود.

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت می‌گوید: حدود ۸۵ درصد ظرفیت کاروان حج آینده تکمیل شده است و با توجه به استقبال خوب زائران و به ویژه اولویت اول یعنی مشمولان حج ۹۹ که با وجود پرداخت هزینه، تاکنون به این سفر مشرف نشدند، ثبت‌نام از اولویت اول و دوم ادامه دارد.

اولویت دوم افرادی هستند که فیش حج تا پایان سال ۸۵ دارند و شاید بسیاری از این افراد تا حدود ۲۰ سال هم در انتظار تشرف بوده باشند. این اقدام سازمان حج و زیارت برای تکمیل ظرفیت کاروان‌ها و ایجاد اولویتی برای افرادی که سال‌ها قبل منتظر تشرف به حج تمتع بودند، صورت گرفته است.

با این روند، ممکن است ثبت نام حج آینده برای سایر اولویت‌ها به تناسب های بودن ظرفیت کاروان استان‌ها انجام شود که البته ثبت‌نام از مشمولان حج تا تکمیل شدن ظرفیت ادامه دارد.

سال آینده همه افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند به زیارت خانه خدا مشرف شوند و دیگر سعودی‌ها محدودیتی همچون پذیرش نکردن زائران بالای ۶۵ سال را اعمال نمی‌کند.


نورنیوز
کلید واژگان
حجحج تمتعتمتع
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی