شناسه خبر : 131787
تاریخ انتشار : 1401/12/10 20:39
ده‌ها معترض به اقدامات نتانیاهو در تل‌آویو بازداشت شدند

ده‌ها معترض به اقدامات نتانیاهو در تل‌آویو بازداشت شدند

در جریان اعتراضات امروز در مخالفت با کابینه نتانیاهو در تل‌آویو، 11 نفر از معترضان زخمی شده و 39 نفر دیگر بازداشت شدند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: در جریان اعتراضات امروز اسرائیلی‌های مخالفت کابینه نتانیاهو در تل‌آویو، ۱۱ نفر از معترضان زخمی شده و ۳۹ نفر دیگر بازداشت شدند.

در جریان تظاهرات ضد دولتی امروز در تل‌آویو، نیروهای پلیس ۳۹ نفر از شرکت‌کنندگان را بازداشت کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین همچنین گزارش داد که در جریان این اعتراضات، زخمی شدن ۱۱ نفر از اسرائیلی‌های معترض به دست نیروهای پلیس زخمی شدند.

امروز تل‌آویو و محل اقامت نتانیاهو در قدس غربی، شاهد برگزاری اعتراضات مجدد اسرائیلی‌ها به تصمیم دولت نتانیاهو به تغییرات در نظام قضایی بوده است.

هزاران صهیونیست روز چهارشنبه در محکومیت کابینه نتانیاهو به تصویب قانونی که قدرت سیستم قضایی را محدود می‌کند، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرکنندگان تعدادی از خیابان‌ها از جمله بزرگراه بیت‌المقدس - تل‌آویو را بستند که این اقدام موجب ترافیک و توقف تردد در این بزرگراه شد.

تظاهرکنندگان این تظاهرات را تحت عنوان «روز اخلال ملی» در تل‌آویو و در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرده و تعدادی از خیابان‌ها از جمله بزرگراه بیت‌المقدس - تل‌آویو را بستند که این اقدام موجب ترافیک و توقف تردد در این بزرگراه شد.

تل‌آویو و ده‌ها شهر اشغالی دیگر از جمله قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون طی هفته‌های اخیر صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است» و علاوه بر این، درها را برای متحدش درعی باز می‌کند تا با وجود محکومیت او به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت برای بار دوم تصدی یک وزارتخانه را بر عهده بگیرد.

اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی