شناسه خبر : 130461
تاریخ انتشار : 1401/12/03 20:46
هرتزوگ: ماتم‌زده و نگرانِ اسرائیل هستیم

هرتزوگ: ماتم‌زده و نگرانِ اسرائیل هستیم

رئیس رژیم صهیونیستی بعد از تصویب اصلاحات قضایی در پارلمان، اذعان کرد: «احساس غم و ماتم داریم و برای اتحاد مردم اسرائیل نگرانیم».

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب طرح کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو برای اصلاحات سیستم قضایی در کنست و افزایش تنش‌ها، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود گفت: «ماتم‌زده‌ام».

بر اساس گزارش پایگاه خبری «آی۲۴»، هرتزوگ در این باره گفت: «احساس غم و اندوه دارم، زیرا بسیاری از شهروندان ما از همه اقشار جامعه اسرائیل که به این ائتلاف [کابینه نتانیاهو] رای دادند و بسیاری دیگر که رای نداده‌اند، نگران اتحاد مردم هستند».

رئیس رژیم صهیونیستی پس از تصویب روز گذشته در قرائت اول در مورد طرح اصلاحات سیستم قضایی تل‌آویو، اظهاراتی را بیان کرد. او در اظهارنظری قابل توجه از خوشحالی نتانیاهو پس از تصویب طرح اصلاحات در اولین قرائت، که گفته بود امروز «روز بزرگی است»، انتقاد کرده و خاطرنشان کرد که «روز سختی بود»!.

هرتزوگ احساس غالب شهرک‌نشینان صهیونیست را «احساساتی غم‌انگیز در یک روز سخت» توصیف کرده و گفت: «احساس ماتم داریم، نه جشن.. احساس غم و اندوهی که بسیاری از شهروندان ما از همه اقشار جامعه اسرائیل را نگران اتحاد مردم کرده است.

رئیس رژیم اشغالگر باری دیگر لزوم گفت‌وگو تاکید کرده و افزود: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا پس از این نتیجه کنست، مذاکرات برای رسیدن به یک طرح مورد توافق ادامه یابد؛ مذاکراتی که ما را از این دوره دشوار به دوره توافقی براساس اصلاحات قانون اساسی هدایت کند.

هرتزوگ درخواست قبلی خود برای توقف این اصلاحات را تکرار خاطرنشان کرد: «فرصت هم‌اکنون وجود دارد. جدیت خود را با گفت‌وگو ثابت کنید. من خطوط کلی را روی میز گذاشته‌ام و در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ام و این خطوط کلی، خطوط کلی درستی هستند تا به راه‌حلی برای شکاف عمیقی برسیم که جامعه اسرائیل را از هم جدا می‌کند».

رئیس رژیم اشغالگر پیش از این نیز طی شرکتش در یک گفتگوی تلویزیونی، شدیداً از اختلافات داخلی صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «احساس می‌کنم که به طور جدی به درگیری و حتی درگیری شدید نزدیک می‌شویم. بشکه باروت در آستانه انفجار است و ما در موقیعت جنگ داخلی هستیم. از خواهران و برادران اسرائیلی درخواست می‌کنم، تهدیدات خارجی به اندازه کافی وجود دارد، در این شرایط خشونت از هر نوعی خط قرمز است».

در جلسه کنست که از ساعت ۴ بعدازظهر (به وقت محلی) دوشنبه آغاز و تا ساعت ۱۲:۳۰ بامداد سه‌شنبه ادامه داشت، این لایحه در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید. به نوشته جروزالم پست، این لایحه اکنون باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود سپس رأی‌گیری نهایی درباره این دو مرحله در یک جلسه کنست برگزار می‌شود تا در صورت تصویب شدن،‌ به قانون تبدیل شود.

کابینه تل‌آویو به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه گذشته میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.


فارس
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی