شناسه خبر : 130456
تاریخ انتشار : 1401/12/03 20:12
دستور رئیس جمهور بر حداکثر سعه صدر در برخورد با تخلفات رسانه‌ها

وزیر ارشاد عنوان کرد؛

دستور رئیس جمهور بر حداکثر سعه صدر در برخورد با تخلفات رسانه‌ها

وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: با تاکید رئیس‌جمهور تلاش می‌کنیم حداکثر سعه صدر در برخورد با تخلفات رسانه‌ها را داشته باشیم.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «رواداری» دولت سیزدهم در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای را در چهار دهه اخیر بی‌سابقه دانست و گفت: دستور رئیس‌جمهوری بر حداکثر «سعه صدر» در برخورد با تخلفات رسانه‌ها و تلاش حداکثری بر حفظ «آزادی بیان» است.

محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه - سوم اسفند ۱۴۰۱- در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ سوالی درباره توقیف روزنامه سازندگی، گفت: با تأکید رئیس‌جمهور تلاش می‌کنیم حداکثر «سعه صدر» در برخورد با تخلفات رسانه‌ها را داشته باشیم.

اسماعیلی به سیاست دولت مبنی بر احترام به آزادی بیان و حق اظهار نظر در حوزه مطبوعات و رسانه اشاره کرده و افزود: رویکرد آیت‌الله رئیسی تلاش حداکثری بر حفظ «آزادی بیان» بوده و چه در زمان مسئولیت در قوه قضائیه و چه در دوران ریاست جمهوری، شخصا این موضوع را پیگیری کرده و از حقوق اصحاب رسانه دفاع کرده‌اند.

وزیر فرهنگ افزود: شاهد مثال این تأکید و تلاش هم رواداری نسبت به هجمه بزرگ و بی‌سابقه رسانه‌ای نسبت به دولت سیزدهم است که بعید می‌دانم در هیچ دورانی پس از انقلاب اسلامی سابقه داشته باشد، با این حال تاکنون خبری از برخورد با رسانه‌ها، حتی چهره‌ها و رسانه‌های تخریب‌گر دولت از جانب دولت نشنیده‌اید.

اصرار بر تخلف، هیئت نظارت را مجبور به صدور رأی توقیف کرد

اسماعیلی به مدیریت فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور در دوران چهار ماهه آشوب‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: حتی در این دوران که شاید برخی مراجع و مراکز مدافع برخورد با برخی مطبوعات به دلیل همراهی با فضای شکل گرفته بودند، باز هم دولت تلاش کرد تا تنش به حداقل برسد و رسانه‌های رسمی بتوانند در چارچوب قانونی فعالیت خود را ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رأی هیئت نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف روزنامه سازندگی افزود: هیئت نظارت بر تشکیلات غیردولتی و متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و قوای مختلف است و دولت نیز در این هیئت تنها یک رأی دارد، با این حال به نوبه خود از طریق دبیرخانه این هیئت و همچنین معاونت مطبوعاتی، مشکلات رسانه‌ها هستیم. در مورد با رأی اخیر هیئت هم تلاش زیادی شده بود تا با نشست‌های حضوری و تذکرات، از صدور آرای توقیف جلوگیری شود، اما متأسفانه اصرار بر تخلف، هیئت را مجبور به این رأی کرد.

هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه روز اول اسفند ۱۴۰۱ خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده پنج و بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات توقیف کرد.​


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی