شناسه خبر : 130415
تاریخ انتشار : 1401/12/02 20:04
حضور گرم تاجیک‌ها در جشنواره فجر

حضور گرم تاجیک‌ها در جشنواره فجر

در شب‌های منتهی به پایان جشنواره موسیقی فجر اجرا‌های خارجی گرمای بیشتری دارند. شب گذشت هم اجرای پرتغالی‌ها در وحدت و هم تاجیک‌ها در نیاوران مورد توجه قرار گفت.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: گروه «آسمان» از تاجیکستان به سرپرستی استاد عمر تیمور، خواننده و نوازنده کمانچه شب هنگام در نیاوران اجرا داشت. اعضای این تیم شامل اسکندر تیمور، فرزند عمر تیمور، خواننده و نوازنده کمانچه، جمعه رجب، خواننده و نوازنده تنبک و رحمت بای مد نوازنده نی بودند.

تاجیک‌ها در این اجرا با لباس محلی و فولکلور خود جذابیت فرهنگی خود را به نمایش گذاشته و اجرایشان نیز قابل توجه بود.

عمر تیمور سرپرست این گروه عنوان کرد: من در تاجیکستان هم نوازنده و هم خواننده هستم و هم تدریس آواز می‌کنم، درعرصه‌های موسیقی سنتی، فولک و حرفه‌ای هنرمندان تاجیکی تلاش زیادی دارند و خیلی هم تمایل دارند که با ایرانی‌ها در ارتباط باشند.

او با اشاره به اینکه بیش از ده بار به ایران آمده است، گفت: در تاجیکستان موسیقی جایگاه خیلی خوبی دارد، من هم از زمانی که یادم می‌آید موسیقی ایرانی و تاجیکی را دوست داشتم و اثرات موسیقی ایرانی در تاجیکستان فراهم است، به خصوص موسیقی سنتی که مردم ما هم خیلی جذبش می‌شوند.

تیمور با بیان اینکه استاد شجریان را به عنوان استاد موسیقی سنتی قبول دارد، گفت: با موسیقی‌های اقوام ایرانی از لر گرفته تا بختیاری و کرد با آن آشنایی دارم. استقبال هنرجویان ما از این موسیقی‌ها خیلی خوب است.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تا سوم اسفند ماه در تهران ادامه دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی