شناسه خبر : 130403
تاریخ انتشار : 1401/12/02 17:26
حذف دلار در مبادلات جهانی محقق خواهد شد

پوتین:

حذف دلار در مبادلات جهانی محقق خواهد شد

رئیس‌جمهور روسیه حذف دلار از مبادلات جهانی را قابل پیش‌بینی دانست و گفت: کشور‌های بسیاری در حال استفاده از ارز‌های محلی به جای دلار هستند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل : رئیس‌جمهور روسیه در پیام سالانه خود که با حضور روسا و نمایندگان مجالس دوما و سنا، وزرا، روسای جمهوری‌های خودمختار، استانداران و مقامات بلندپایه کشوری و لشکری برگزار شد، از تضعیف دلار و تقویت ارز‌های ملی کشور‌ها در مبادلات جهانی خبر داد.

پوتین با بیان اینکه خروج جهانی از دلار قابل پیش‌بینی است افزود: غربی‌ها با دست خود شرایط را به این سمت سوق می‌دهند.

رئیس‌جمهور روسیه به جنگ اقتصادی دنیای غرب علیه کشورش اشاره و تأکید کرد: آن‌ها تاکنون چیزی به دست نیاورده و در هیچ بخشی نیز نتیجه‌ای به دست نخواهند آورد.

ولادیمیر پوتین گفت: تحریم کنندگان در اصل خودشان را مجازات می‌کنند چراکه اعمال تحریم علیه روسیه باعث افزایش قیمت‌ها در کشور‌های اروپایی شده است.

پوتین، هدف اصلی غرب از اعمال تحریم‌ها را، رنج بردن روس‌ها عنوان کرد و گفت: طنز ماجرا این است که آنان خود را حامی حقوق بشر می‌نامند.

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: هدف ما سازگاری با شرایط تحریمی نیست، بلکه سرعت تغییرات در جهان ما را به سوی مرز‌های جدید سوق می‌دهد و این یعنی بهترین فرصت‌ها پیش روی ما قرار گرفته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی