شناسه خبر : 130274
تاریخ انتشار : 1401/11/30 14:13
اجرای طرح گردشگری دریای عمان به شورای توسعه مکران واگذار شد

اجرای طرح گردشگری دریای عمان به شورای توسعه مکران واگذار شد

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از این پس شورای توسعه مکران هدایت و راهبری طرح توسعه توریسم مکران و پیگیری‌های لازم برای تحقق و اجرای آن را بر عهده خواهد داشت.

نورنیوز - گروه اقتصاد: احمد تجری اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در طول یک سال اخیر یکی از اولویت‌های توسعه گرشگری کشور را در منطقه مکران قرار داده است.

مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد همانگونه که می‌دانیم یکی از اسناد بالادستی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بند ب ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه بوده است، بدین ترتیب که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سازمان موظف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه، طرح ساماندهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران را طبق قوانین مربوطه تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه کند، لذا در همین چارچوب کلیات طرح تهیه و برنامه‌های عمیاتی آن نیز احصاء شده است.

او خاطرنشان کرد: همچنین طرحی با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان تهیه شده که مشتمل بر محور‌های توسعه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی، گردشگری ساحلی، گردشگری کشاورزی و روستایی، توسعه حمل‌و‌نقل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

به گفته تجری، این طرح در سه بخش فرصت‌های سرمایه گذاری، ارائه مشوق و حمایت از سرمایه گذارانی که هم اکنون در حال اجرای پروژه‌های گردشگری هستند و نیز طرح‌های پیشران گردشگری دسته بندی شده است که با حمایت و کمک دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط امکان تحقق برنامه‌های کلان توسعه گردشگری ممکن خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه مکران که از این پس از طریق شورای توسعه مکران هدایت و راهبری خواهد شد، طرح مورد نظر به دبیر‌خانه شورا ارسال و پیگیری‌های لازم برای تحقق و اجرای آن دنبال خواهد شد.

تجری تاکید کرد: از سوی دیگر یکی از مهمترین نیاز‌های توسعه گرشگری منطقه، زیرساخت‌های گردشگری است که از مجاری مختلف مورد رصد قرار خواهد گرفت، همچنین از ظرفیت‌های اعتباری دولتی سازمان برنامه بودجه کشور، از ظرفیت‌های زیرساختی دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یادآور شد: از آنجایی‌که بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند ۲ و ۳ شورای برنامه ریزی و توسعه، استان‌ها و نیز کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها می‌بایست توسعه زیرساخت‌های گرشگری را در اولویت قرار دهند، جهت اجرایی شدن طرح‌های زیرساختی گردشگری مورد نظر در سواحل مکران، از این ظرفیت قانونی نیز بهره گرفته خواهد شد.

او بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه، احکامی با رویکرد حمایتی و تشویقی تهیه و ارائه شده است که در صورت تصویب نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه مکران ایفا خواهد کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی