شناسه خبر : 128895
تاریخ انتشار : 1401/11/23 11:51
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۲۳ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

اعتماد:

ارزیابی راه طی شده (صفحه ۱)

اگر شعار اصلی انقلاب را «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در نظر بگیریم و راه طی شده در ۴۴ سال عمر این انقلاب را ارزیابی کنیم، به نظر می‌رسد از نظر استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی (نه مدیریت اقتصادی) و استقلال فرهنگی موفق بوده‌ایم، به این معنی که در حوزه سیاست و اقتصاد و فرهنگ، خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم نه تحت فرمان‌های قدرت‌های بزرگ.

جوان:

این نسل شگفت انگیز! (صفحه ۳)

هرچند شبیه صحنه‌های روز گذشته هر سال در برف و سرمای راهپیمایی ۲۲بهمن یا حتی زیر آفتاب داغ راهپیمایی اربعین بارها تکرار شده اما نکته امسال همین حضور پررنگ کالسکه‌های نوزادان و بچه‌های کوچک و کودکان و نوجوانان نسل جدید است. هرچند همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بودند راهپیمایی ۲۲بهمن امسال مظهر عزت و اتحاد مردم ایران شد.

وطن امروز:

تبعات تحریم گاز روسیه (صفحه ۳)

هنوز یک سال از شروع محدودیت‌های صادرات گاز روسیه به اروپا و ایضا تحریم‌های اروپا علیه این کشور نگذشته است اما در همین مدت زمان کوتاه اقتصاد اروپا شرایطی را تجربه می‌کند که حداقل در چند دهه اخیر بی سابقه است. با وجود اینکه کشورهای اروپایی با جیره بندی و سیاست‌های ریاضتی توانستند تا حدودی بدون مشکل عمده گاز خانگی مشترکان خود را تأمین کنند اما وضعیت در صنایع به گونه‌ای دیگر است و این شرایط مشکلات فراوانی را برای اقتصاد قاره سبز ایجاد کرده است.

خراسان:

زلزله، غرب و استانداردهای دوگانه (صفحه ۱)

به رغم وقوع زلزله شدید ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه که موجب تلفات انسانی و ویرانی‌های گسترده در این دو کشور همسایه شده است، کشورهای غربی صرفا به ترکیه توجه کرده و عملاً مانع کمک رسانی به سوریه به دلیل خصومت با دولت سوریه شده‌اند.

شرق:

فرار به وقت دفاع  (صفحه ۲)

برنامه«پایش» شبکه یک سیما بررسی مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت را به سبب اهمیت موضوع در دستور کار خود قرار داده بود و در همین رابطه مناظره‌ای بین حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی به عنوان حامی، مدافع و مجری این مصوبه و احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس یازدهم در قامت مخالف صورت گرفت. اما وقتی که کار به به‌چالش‌کشیدن این مصوبه و عملکرد سازمان خصوصی‌سازی کشید، قربان‌زاده برنامه زنده را ترک کرد و برخلاف مشی اصل پاسخ‌گویی مسئولان ابهامات متعدد را بی‌پاسخ گذاشت.

آرمان ملی:

برجام، تنها گزینه (صفحه ۱، صباح زنگنه)

این روزها برخی از پایان برجام سخن می‌گویند و برخی برجام را در حالت مرگ مغزی تلقی می‌کنند. به نظر باید به‌طور دقیق به برجام نگریست. برجام داروی تلخی است اما داروست و به تشخیص همه اطرافیان آن مصرف می‌شود. برجام مناسب‌ترین راه حل بین کشورهایی است که در برجام شرایط را مورد سنجش قرار دادند. شاید راه حل مطلوبی برای ایران نباشد همچنین این توافق‌نامه راه حل مطلوبی برای غرب هم نیست اما همین برجام تنها راه‌حل ناگزیر است‌که همه به آن رسیده‌اند و اجرا شده است.

سازندگی:

بسته‌ی گشایش (صفحه ۱)

اصلی ترین و مهم ترین صحبت روز گذشته رئیسی خبری بود که از روزجمعه درباره اعلام آن زمینه چینی شده بود و رسانه‌های نزدیک به دولت اعلام کرده بودند که قرار است رئیسی در سخنرانی روز ۲۲ بهمن خبری مهم با ابعاد سیاسی و اجتماعی را به اطلاع مردم برساند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی