شناسه خبر : 127788
تاریخ انتشار : 1401/11/20 15:00
نمایی از مطبوعات کشور

پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

روزنامه جوان :

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران (صفحه ۲)

راهبرد اصلی معمار کبیر انقلاب، اتکا به مردم و آگاهی بخشی به جامعه و توجه دادن مردم به فرهنگ اصیل و اسلامی بود که با رسوخ فرهنگ منحط غربی و حمایت رسانه‌های آن زمان، رو به استحاله و انحطاط می‌رفت. به خوبی روشن است که حرکت فرهنگی و دینی نیازمند ویژگی‌های خاصی است که از یک سو رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و از طرف دیگر دارای شاخصه‌هایی است که باید برای ادامه مسیر و تداوم آنها تلاش کرد.

روزنامه مردم سالاری:

طرح تجارت مرزنشینان، کورسوی امیدی برای بهبود معیشت مرزداران

در بخشی از این طرح آمده است که کاال در یک حجم مشخصی بدون هزینه گمرکی و با یک حداقل پرداختی به عنوان عوارض وارد شهرستان‌های مرزی می‌شود و بعدا به عنوان کاالی همراه مسافر می‌تواند از این مناطق خارج شود که می‌تواند تأثیر مثبتی در معیشت مردم و توسعه اقتصادی این مناطق داشته باشد.

روزنامه آرمان ملی:

حرکتی برای صفر کردن کسری بودجه (صفحه ۱)

درواقع بحث مولدسازی یک نوع پوشش برای تأمین کسری بودجه است. حرکتی برای صفر کردن کسری بودجه. چرا راه منطقی و علمی را در پیش نمی‌گیرید؟ از نظر علمی ثابت شده که چاپ اسکناس و پول پرقدرت به ازای هر واحد، سه واحد تورم ایجاد می‌کند. تورم ۵۰ درصد یعنی گرفتن مالیات از ضعفا به نفع اغنیا. یعنی دولت با تصمیمات خودش و با در پیش گرفتن برخی سیاست‌ها روز به روز به تورم بیفزاید که همانا کم کردن از جیب مستمندان به نفع اغنیا و ثروتمندان است. واقعیت تصمیم مولدسازی، برای تأمین کسری بودجه کشور است.

روزنامه وطن امروز:

اراده ملت ها، سدی محکم در برابر عادی سازی (صفحه ۱)

در حالی که با بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت انتظار می‌رود تلاش‌های تلآویو برای عادی سازی روابط با کشورهای غرب آسیا و آفریقا دوباره جان تازهای بگیرد اما این پروژه آمریکایی- صهیونیستی همچنان با موانع و مخالفان قدرتمندی در ابعاد مختلف مواجه است.

روزنامه قدس:

فرصتی مبارک در اختیار کمیته‌های انضباطی (صفحه ۲)

حساس‌ترین مجموعه کشور، دانشگاه و تأثیرگذارترین قشر در جامعه، دانشجـویانی هستند که حقیقتاً سرمایه‌های گرانب‌های این کشورند، با توجه به اختیاراتی که در آیین‌نامه انضباطی مذکور به کمیته‌های مرکزی و رؤسای محترم دانشگاه‌ها محول شده و بنا بر رویه ساز و مرجع تفسیر بودن کمیته مذکور به جهت حساسیت امـر، شایسته است در خصوص تجدیدنظر احکام صادر شده از مراجع دانشگاهی، کمیته‌ای ویژه تشکیل شود تا درنهایت عفو پدرانه رهبر معظم انقالب مشمول حال سرمایه‌های حقیقی این مرز و بوم نیز بنا به اقتضای عدالت شود.

روزنامه خراسان:

نطق بایدن وآمریکای دوپاره (صفحه ۲)

میلیون‌ها شهروند آمریکایی از شبکه‌های تلویزیونی به تماشای سخنرانی سالانه رئیس جمهورکشورشان موسوم به «وضعیت اتحاد» نشستند. سخنرانی که قرار بود اتحاد سیاسی سیاستمداران آمریکایی را برای رفع مشکالت متعدد داخلی آمریکا به نمایش بگذارد، در همان لحظات به شدت زیر تیغ تند جمهوری خواهان رفت وخود به نمایشی از اختلاف و تفرقه بدل شد. البته این اختلاف و تفرقه فقط مربوط به این روزها یا سال های اخیر نیست، بلکه قدمتی چندین ساله دارد و در دوره ترامپ شاهد اوج گیری آن بودیم.

روزنامه همشهری:

مهم ایمن سازی بناهاست (صفحه ۳)

شهرداری تهران در ادامه پروژه‌های ساخت مسکن طرح احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۴ منطقه را شروع کرد. این طرح در چارچوب قرارگاه مسکن و با مشارکت دیگر ارگان‌‎ها برای تأمین کمبود مسکن در شهر تهران انجام می‌شود و در سال‌های آینده بخش‌های دیگر آن به اجرا درخواهد آمد.

روزنامه اعتماد:

جای خالی روزنامه‌نگاران در عفو؟!

این عفو در حقیقت کشیدن دست محبت مقام رهبری بر سر نسل‌های پس از انقلاب بود تا ثابت شود که در بدترین زمان‌ها می‌توانیم بهترین تصمیمات را بگیریم.
آنچه برای همه مسلم است این است که روزنامه‌نگاران نه قتلی مرتکب شدند و نه امکانات شهری و دولتی را به آتش کشیدند، شاکی خصوصی هم ندارند. اگر بخواهیم هر مطلب انتقادی را به تبلیغ علیه نظام تعبیر کنیم، آن وقت چه لزومی دارد که به افزایش تعداد نشریات و رسانه‌ها پس از پیروزی انقلاب ببالیم؟ وقتی می‌‎گوییم به برکت انقلاب آزادی بیان در کشور به وجود آمده است، باید رکن اصلی این آزادی را هم که مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه نگاران هستند، در نظر بگیریم.


نورنیوز
کلید واژگان
مطبوعاتروزنامه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی