شناسه خبر : 127755
تاریخ انتشار : 1401/11/19 20:53
گره اصلاحات دولت مکرون کورتر شد + فیلم

گره اصلاحات دولت مکرون کورتر شد + فیلم

خبرنگار الجزیره انگلیسی در پاریس گزارش داد: اعتصاب سراسری مهمی سومین هفته متوالی در فرانسه ادامه دارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: سومین هفته اعتصاب سراسری چندین اتحادیه کارگری در مخالفت با لایحه افزایش سن بازنشستگی در فرانسه با پیوستن اتحادیه‌های کشاورزان ادامه یافت.

هری فاست، خبرنگار الجزیره انگلیسی در پاریس گزارش داد: اعتصاب سراسری مهمی سومین هفته متوالی در فرانسه ادامه دارد. اعتصاب کارکنان بخش حمل‌ونقل، معلمان و کارکنان شرکت پست ادامه دارد و نخستین بار اتحادیه‌های کشاورزان هم به اعتصاب سراسری پیوسته‌اند.

در پاریس و سایر شهر‌های فرانسه تجمع و راهپیمایی‌های اعتراضی برگزار می‌شود. در دو فراخوان قبلی بیش از یک میلیون تن به خیابان‌ها آمدند که همگی مخالف طرح مکرون برای افزایش دادن سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال بودند. ظاهراً در این کشور درباره ضروری بودن اصلاحات در نظام بازنشستگی اتفاق نظر وجود دارد.

وزیر دارایی مکرون گفته است اگر اقدامی برای حل این مشکل انجام نشود، تا ۲۰۳۰ "حفره‌ای ۱۴ میلیارد یورویی" در بودجه ملی ایجاد می‌شود؛ اما بر سر آنچه باید انجام داد تا این مشکل حل شود اختلاف جدی وجود دارد. احزاب منتقد دولت در مجلس ملی فرانسه می‌گویند مخالف اصلاحات پیشنهادی دولت هستند و تلاش می‌کنند این طرح کلاً مسکوت بماند یا به همه‌پرسی عمومی گذاشته شود. هرچند هیچ‌یک از این دو میسر نخواهد شد.

افزون بر این، منتقدان در یک ماه آینده ۲۰ هزار متمم به تصویب خواهند رساند تا تصویب طرح را به تعویق بیندازند و تاجایی که ممکن است دعوی خود را علنی کنند. از منظر مکرون اصلاح نظام بازنشستگی بخشی از هویت او در مقام یک اصلاح‌طلب است. او می‌خواهد این طرح میراث سیاسی‌اش قلمداد و از او در مقام رئیس‌جمهوری یاد شود که این مشکل جدی را حل کرد. حتی اگر لازم شود، صرف‌نظر از رأی مجلس، طرح را با اعمال قدرت به تصویب برساند.

از منظر مخالفان نیز مسئله هویت ملی فرانسویان در میان است. در فرانسه، مردم زندگی را بر کار ارجح می‌دانند. آن‌ها به اشتغال مستمر و در نهایت، بازنشستگی با افتخار و لذت بردن از ایام فراغت اهمیت می‌دهند؛ بنابراین طرح دولت واقعاً روند امور را در این کشور مختل کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی