شناسه خبر : 127132
تاریخ انتشار : 1401/11/09 18:25
بارش برف و باران در کشور از فردا تشدید می‌شود

بارش برف و باران در کشور از فردا تشدید می‌شود

هواشناسی از تشدید و تقویت سامانه بارشی از روز دوشنبه در نیمه غربی کشور خبر داد و اعلام‌ کرد: انتظار می‌رود در 20 استان بارش باران و برف، رخداد مه، کولاک برف، کاهش دید و پدیده بهمن را داشته باشیم.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: در پی تقویت سامانه بارشی در روز دوشنبه، برای دو استان ایلام و خوزستان وضعیت نارنجی جوی اعلام شده است.

برای این مناطق در روزهای دوشنبه و سه شنبه «جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی» انتظار می رود.

همچنین فعالیت این سامانه در روز دوشنبه برای استان‌های «چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان» و روز سه‌شنبه برای استان‌های «کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق غربی اصفهان و شمال و غرب سمنان» از نوع باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

این استان‌ها نیز با اثرات مخاطره آمیزی همچون «اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» مواجه می‌شوند.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز شود. همچنین نسبت به پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان، کنترل و جلوگیری از ورود روان آب به زمین های کشاورزی ، دامداری ها و استخرهای پرورشی اقدام شود.

سازمان هواشناسی همچنین بر احتیاط در چرای دام در ارتفاعات و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از هرگونه عملیات کشاورزی در باغات و مزارع در زمان بارندگی، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداریها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول نیز تاکید کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی