شناسه خبر : 127099
تاریخ انتشار : 1401/11/09 12:38
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۹ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

روزنامه آسیا:

هوای آلوده و میلیون‌ها اتومبیل فرسوده (صفحه اول)

رئیس ستاد معاینه فنی کشور گفته است: ۱۳ میلیون خودرو هنوز به معاینه فنی مراجعه نکرده‌اند. چند سالی هست که وزارت صمت می‌گوید خودروی جایگزین برای خودروهای فرسوده می‌دهیم، اما با شعار نمی‌شود کار کرد. خودروهای فرسوده تأثیر بسیار زیادی بر آلودگی هوا دارند.

روزنامه اعتماد:

بهارستان، پیست استیضاح وزرا (صفحه اول)

 در حالی این حجم از استیضاح‌ها در هیئت رئیسه گیر کرده‌ است که از عمر دولت سیزدهم حدوداً ۱۵ ماه گذشته و بنابراین این سوال ایجاد می‌شود که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دوازدهم، آیا نمایندگان می‌خواهند با انتقاد از قوه مجریه و استیضاح وزیران، حساب خود را از دولت جدا کنند؟

روزنامه جوان:

حرف‌های تکراری در مجمع بی‌فایده (صفحه ۱۳، ورزش)

اوضاع فوتبال بعد از پشت سر گذاشتن یک جام جهانی پرحاشیه خوب نیست، نه به لحاظ فنی، نه به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نه به لحاظ مدیریت حاکم بر فوتبال که البته هر سه مورد اتفاقات جدیدی در فوتبال بیت‌المال‌خور ایران نیست. شنیدن حرف‌های تاج یعنی اینکه نباید منتظر اتفاق خاصی باشیم. در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد و فوتبال با این مدیریت بیشتر از چیزی که الان هست، نخواهد بود و این یعنی روز به روز به لبه پرتگاه نزدیک‌تر می‌شود.

روزنامه فرهیختگان:

بایدها و نبایدهای بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز (صفحه ۸، اقتصاد)

اصلاح ساختار بازار ارز و تعدیل قدرت انحصاری موجود در طرف عرضه بازار و کنترل رانتی که برخی واردکنندگان و شرکت‌های دولتی از ناحیه دولت برخوردار هستند از جمله راهبردهایی هستند که در کنار راهکارهای کوتاه و بلندمدت باید توسط بانک مرکزی دنبال شود.

روزنامه جام‌جم:

نمایش اراده ایرانی (صفحه اول)

رهبر معظم انقلاب در بازدیدی سه‌ساعته از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، در جریان آخرین یشرفت‌های حوزه صنعتی کشور قرار گرفتند. در این بازدید، علاوه بر مدیران بخش دولتی، فعالان بخش خصوصی به تشریح موفقیت‌های به دست آمده طی چند سال اخیر پرداختند و البته به پرسش‌های مقام معظم رهبری پاسخ دادند. در این نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، نفت و پتروشیمی، لوازم خانگی، نساجی، صنایع آبزی‌پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب، فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده بودند.

روزنامه سیاست روز:

تنور جشنواره فیلم فجر داغ می‌شود (صفحه ۳، فرهنگ و هنر)

با وجود اقداماتی که تروریست‌های فرهنگی علیه جشنواره‌های فجر انقلاب انجام دادند، اما آنچه از برگزاری برخی جشنواره‌ها دیده می‌شود نشان دهنده استقبال و حضور پر تعداد مردم در آنها است. پیش‌بینی فروش بلیت‌های جشنواره ۴۱ فیلم فجر تحریم کنندگان را ناکام خواهد گذاشت، همان اتفاقی که در جشنواره تئاتر فجر افتاد.

روزنامه رسالت:

عددسازی مشکل معلولان را حل نمی‌کند (صفحه اول)

سازمان برنامه‌وبودجه می‌بایست مطابق با ۳۰ قانون حمایت از حقوق معلولان مبنی بر ایجاد ردیف بودجه قانون مذکور، ردیف اعتباری با رقم مشخص لحاظ نماید که متأسفانه از انجام این مهم امتناع نموده و حتی ردیف بودجه آن را حذف کرده و در هیچ ماده، بند و تبصره‌ای اشاره‌ای به رقم بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان نکرده و پاسخ این سازمان مبنی برافزودن اعتبارات قانون مذکور به سرجمع اعتبارات سازمان بهزیستی بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت و استنکاف از اجرای قانون است.


نورنیوز
اخبار مرتبط













نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی