شناسه خبر : 126993
تاریخ انتشار : 1401/11/07 18:23
آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر برگزار شد + فیلم

آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر برگزار شد + فیلم

آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با حضور مسئولان فرهنگی و هنری کشور در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: این مراسم با حضور محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی، مدیر تجسمی وزارت ارشاد، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، جهانبخش سلطانی، قربانعلی اجلی، محمدحسین نیرومند، محمدعلی رجبی، شیخ الحکما، میرهاشمی دبیر پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان تجسمی و علاقه‌مندان هنر برپا شد.

در بخش اول پس از گشایش نمایشگاه تجسمی صبا هنرمندان و مسئولان به بازدید از آثار جشنواره در عرصه‌های مختلف هنری و سالن‌های متفاوت نقاشی، نگارگری، خطاطی، عکس و پوستر گالری پرداختند.


 

سهرابی در بخش نخست بازدید از نمایشگاه با تماشای ویدئویی از کوه دماوند گفت: دماوند نماد ایستادگی و زیبایی است که تماشای ویدئویی از آن برای مخاطب لذت‌بخش است‌ و تین ویدئو ده روز گذشته آماده شده است.

سپس محمود سالاری در جمع خبرنگاران گفت: پانزدهمین جشنواره تجسمی با حضور اساتید آغاز شده و من و اساتید اذعان داریم که کارها برای داوری بسیار خوب هستند و آثار به قدری با کیفیت هنری‌اند و خلاقیت قابل اعتنایی دارند که هرکدام انسان را دقایقی میخکوب خود می‌کند.

او در ادامه افزود: آثار مدرن شده از سنت و ترکیب هنرهای اصیل ایرانی و مدرن در این نمایشگاه قابل اعتنا است که من ب همه تبریک می‌گویم و خوشحالم از این همه نبوغ هنری هنرمندان.

سالاری درباره تحریم برخی افراد از جشنواره‌های فجر یادآور شد: الحمدالله انقلاب ایران رود جاری است و در همه ادوار این موضع‌گیری‌ها بوده اما هر روزه جشنواره‌ها شکوفا شده‌اند. این کارها هم در چهل‌وسه سال ره به جایی نبرده است. چون هنرمند جویای حقیقت است و این جشنواره‌ها بهانه‌ای است که هنر ایران را عرضه کنیم. اگر کسی علایقِ و امید به آینده داشته باشد، فعالیت می‌کند چون هنرمندان بیدار هستند، حال یک جماعتی هنر را می‌خواهند گروگان بگیرند، اما ره به جایی نمی‌برند.


 

او با تشکر از همکاران هنرمند شرکت‌کننده در تئاتر فجر عنوان کرد: هنرمندان استان‌های مختلف باعث قوام فجر شدند. بخصوص آثاری از شهرستان‌ها و پیشکسوتان مثل کار رضا صابری که چشمه خلاقیتشان جوشید و خاری در چشم دشمنان شدند.

در ادامه مسئولان به ادامه بازدید از نمایشگاه پرداختند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی