شناسه خبر : 126618
تاریخ انتشار : 1401/11/01 10:26
فناوری‌های بزرگ سال 2023 را با تعدیل گسترده نیروی کار آغاز کردند

فناوری‌های بزرگ سال 2023 را با تعدیل گسترده نیروی کار آغاز کردند

شرکت گوگل در سال جدید میلادی یکی از گسترده‌ترین تعدیل نیروی کار خود در صنعت فناوری را اجرا خواهد کرد.

نورنیوز - گروه اقتصاد: شرکت آلفابت گوگل،  12 هزار شغل را در جدیدترین تعدیل پرسنل خود در صنعت فناوری اخراج خواهد کرد.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت گوگل، در یک ایمیل داخلی پس از اعلام تعدیل نیرو، مسئولیت کامل این کاهش ها را بر عهده گرفته است.

این کاهش 6 درصد از نیروی کار آلفابت در سراسر جهان است که در نوع خود بسیار گستره خواهد بود و تیم‌هایی حوزه امور اداری و مهندسی را شامل خواهد شد.

این اتفاق چند روز پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد 10 هزار شغل را تعدیل خواهد کرد و چند هفته پس از اعلام آمازون نیز 18 هزار شغل را کاهش خواهد داد و حالا گوگل دست به تعدیل نیروی 12 هزار شغلی  آن هم در آغاز سال نوی میلادی زده است.

هر چند گوگل اعلام کرده است تا از کارمندان خود حمایت خواهد کرد اما به نظر می‌رسد این حمایت در برخی بخش‌های اجتماعی و فقط برای چند ماه فراهم شود.

وال استریت از این کاهش نیرو استقبال و اعلام کرد سهام آلفابت گوگل در معاملات الکترونیکی قبل از باز شدن بازار سهام 3.5 درصد افزایش یافت. تحلیلگران نگرانند که این کاهش مشاغل فنی هشداری برای رکود اقتصادی گسترده‌تر خواهد بود یا نه؟

تحلیلگران بر این باورند که این اخراج گوگل نشان‌دهنده افزایش هزینه‌ها در بخش‌هایی است که از رشد فوق‌العاده برخوردار بوده است ولی واقعیت این است که نیروهای فناوری‌های بزرگ با سرعتی بیش از حد استخدام شده‌اند که ناپایدار بوده و اکنون این موج اخراج‌ها را در سراسر فضای فناوری با خود آورده است.

بر اساس سایت فناوری Layoffs.fyi، نزدیک به 194 هزار کارمند صنعت فناوری‌های بزرگ از ابتدای سال 2022 در ایالات متحده شغل خود را از دست داده‌اند، بدون احتساب موارد اعلام شده اخیر توسط گوگل در روز جمعه. هیولت پاکارد و غول محاسبات ابری Salesforce نیز در این ماه کاهش عمده‌ای را اعلام کردند، زیرا تورم افسارگسیخته و افزایش نرخ بهره باعث کاهش رشد تجاری شده است.

غول‌های فناوری ایالات متحده نیز در اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اتحادیه‌ای که شروع به اجرای مقررات برای جلوگیری از فرار مالیاتی، سرکوب رقابت، سود بردن از محتوای خبری بدون پرداخت هزینه و خدمت به عنوان بستری برای انتشار اطلاعات نادرست کرده است.
[Community Verified icon]
 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی