شناسه خبر : 126488
تاریخ انتشار : 1401/10/28 09:37
بحران کمبود نیروی کار نتیجه برگزیت برای انگلیسی‌ها

بحران کمبود نیروی کار نتیجه برگزیت برای انگلیسی‌ها

در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی، شمار زیادی از کارگران مهاجر از این کشور خارج شدند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: یافته‌های دو اندیشکده «مرکز اصلاحات اروپایی» و «انگلستان در اروپای در حال تحول» که با آمار اداره ملی آمار انگلیس تقریباً مطابقت دارد، حاکی از آن است که تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی، ۵۴۰ هزار مهاجر خاک انگلیس را ترک کردند. با اصلاح قوانین مهاجرت انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، مقررات ورود نیروی کار غیرماهر خارجی به انگلیس دشوار شده است. در حال حاضر بخش‌های حمل و نقل و انبارداری انگلیس با بیشترین کمبود نیروی کار مواجه هستند.

پیشتر نیز کنفدراسیون استخدام و کار بریتانیا (REC) در گزارشی اعلام کرده بود که انگلیس برای پاسخگویی به تقاضای عظیم برای پر کردن مشاغلی که بازار به آن نیاز دارد و ماه‌هاست که خالی بوده‌اند، با کمبود شدید نیروی کار مواجه است.

بنا به گزارش این کنفدراسیون، بازار کار انگلیس به سطحی رسیده است که از کمبود میلیون‌ها شغل رنج می‌برد و شرکت‌ها را بر آن داشته تا زنگ خطر را به صدا درآورند که چرخ تولید این کشور در دراز مدت به شدت آسیب خواهد دید.

کنفدراسیون استخدام و کار بریتانیا گفت که شرکت‌های بزرگ بر دولت فشار می‌آورند تا طرح‌هایی را برای تسهیل مهاجرت نیروی کار به انگلیس تصویب کند و محدودیت‌هایی را که برای مهاجرت اعمال می‌کند کاهش دهد، در غیر این صورت تعدادی از مشاغل نیروی انسانی برای انجام آن‌ها پیدا نمی‌کنند.

بنا به گزارش این کنفدراسیون، بر اساس آخرین آمار رسمی طی هفته پایانی شهریور ماه سال جاری، حدود ۱.۹ میلیون پیشنهاد شغلی در بازار در انتظار دریافت است و این نشان می‌دهد که بازار کار انگلیس به کسری رکوردی رسیده که بیش از یک دهه است به آن نرسیده است.

همچنین اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس نیز در گزارشی علام کرد که در نتیجه کمبود نیروی کار حداقل ۲۲ میلیون پوند میوه و سبزیجات در سال جاری میلادی گذشته به هدر رفته است. به اعتقاد این اتحادیه برگزیت با دشوارتر کردن کار مزارع برای استخدام کارگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کمبود و هدررفت کمک کرده و آزادی رفت‌وآمد پس از خروج انگلیس از این اتحادیه به پایان رسیده است.

در حالی که اوکراینی‌ها به طور موقت تا حدودی این شکاف را پر کرده بودند، اما از زمان شروع علمیات ویژه نظامی روسیه در این کشور کشورشان از فوریه گذشته، بسیاری از آنها در سرزمین خود گیر افتاده‌اند.

برای غلبه بر کمبودها، انگلیس مجبور شده است از کشورهایی مانند اندونزی، فیلیپین و ازبکستان و همچنین آفریقای جنوبی نیرو جذب کند.


گاردین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی