شناسه خبر : 122908
تاریخ انتشار : 1401/10/18 10:28
مروری بر چند فیلم جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر

مروری بر چند فیلم جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر امسال با 75 فیلم داخلی از 12 تا 22 بهمن ماه 1401 در بخش ملی همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر امسال با 75 فیلم داخلی از 12 تا 22 بهمن ماه 1401 در بخش ملی همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

با چند فیلم که در این جشنواره اکران خواهد شد آشنا شوید.

بهشت تبهکاران


 

فیلم بهشت تبهکاران به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی یکی از فیلم‌های در حال ساخت است که برای رسیدن به جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

در این فیلم تاریخی که امیرحسین آرمان و رضا یزدانی بازی می‌کنند، بازه مهمی از تاریخ معاصر ایران روایت و به بخشی از وقایع ملی شدن صنعت نفت نیز پرداخته می‌شود که جعفری جوزانی چند سال در انتظار ساخت آن بود.

بخش زیادی از این فیلم که فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است، در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری شده است. این فیلم از سه ماه گذشته فیلمبرداری خود را آغاز کرده است و در زمان حاضر روزهای آخر تصویربرداری خود را پشت‌سر می‌گذارد.

داستان بهشت تبهکاران در سال ۱۳۲۹ شمسی روایت می‌ شود، سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر نصر توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌ زار تهران به قتل می‌ رسد. اصغر رحمانی ، طراح صحنه بهشت تبهکاران نمای بیرونی تئاتر نصر در خیابان لاله زار را برای این فیلم در شهرک سینمایی غزالی ساخته است!

استاد


 

فیلم «استاد» به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و کارگردانی سیدعماد حسینی نیز از آن فیلم‌‌های جنجالی امسال خواهد بود، فیلمی که به موضوع تعرضات و آزار و اذیت جنسی و یا همان چیزی که در سال‌های اخیر با عنوان MeToo معروف شده است. آخرین خبر از این فیلم این است که تدوین این فیلم توسط هانیه جلوخانی انجام شده است و این اثر که به یکی از موضوعات ملتهب اجتماعی در سال اخیر می‌پردازد، این روزها، دیگر مراحل فنی را پی گرفته است.

این فیلم فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است و در صورتی که مراحل فنی را تمام کند، به جشنواره فیلم فجر خواهد آمد.

فیلمنامه‌ این اثر را پیام لاریان و عماد حسینی نوشته‌اند و محمدحسین مهدویان به‌عنوان مشاور کارگردان این پروژه را همراهی کرده است.

حسن معجونی و هدیه حسینی‌نژاد همراه با سجاد بابایی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند.

سجاد بابایی که در حوزه تئاتر فعال بود و اخیراً بازی او در سریال «خسوف» و فیلم «مرد بازنده» مورد توجه قرار گرفته است، در فیلم سینمایی «استاد» نقشی متفاوت و قابل‌توجه را ایفا کرده است.

حوریه مقدم و مهدی ابوحمزه دیگر بازیگران این فیلم هستند

ادامه دارد ...


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی