شناسه خبر : 119000
تاریخ انتشار : 1401/09/09 13:17
وزیر کشور: عمده خسارات توسط اغتشاشگران بوده است/ شهرهای غربی آرام است

وزیر کشور: عمده خسارات توسط اغتشاشگران بوده است/ شهرهای غربی آرام است

وزیر کشور با بیان اینکه عمده خسارات وارده به مردم در آشوب‌های اخیر توسط اغتشاشگران صورت گرفته است، گفت: در حال برآورد نهایی خسارات هستیم.

نورنیوز - گروه سیاست: «احمد وحیدی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در حیاط دولت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کمیته تحقیق تشکیل شده در وزارت کشور گفت: در این کمیسیون موضوعاتی همچون اینکه «در این مدت افرادی دچار خسارت شدند و جان باختگانی که بیگناه جان خود را از دست دادند» و جبران خسارات آنها را پیگیری می کند.

وزیر کشور افزود: عمده خسارات توسط اغتشاشگران بلکه همه خسارت از سوی آنها بود و فراجا هم‌ اعلام کرد که اگر کسی دچار خسارتی شده مراجعه و اعلام کند و در دستور کار ما هم هست. البته هنوز خسارات‌ها برآورد نهایی نشده است.

وحیدی درباره اقدامات انجام شده درباره اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و برگزاری تجمعات قانونی اظهار داشت: ما با برگزاری تجمع مشکلی نداریم. اما مهم است که چه کسی می‌خواهد تجمع را برگزار کند، در چه مدت زمانی و برنامه‌اش چیست و ضمانت لازم را برای اینکه در چارچوب اعلامی برگزار شود، داشته باشد.

او افزود: برگزاری تجمع در این شرایط که برخی تلاش می کنند ناآرامی را تزریق کنند مربوط به این شرایط نیست و بعد این شرایط ما حتماً آمادگی داریم.

وزیر کشور درباره اینکه افراد دستگیر شده در اغتشاشات از چه کشورهایی بودند، توضیح داد: این افراد از کشورهای مختلف بودند، اما الان بهتر است اسمشان را نیاورم.

وحیدی همچنین شرایط امنیتی شهرهای غربی کشور را آرام توصیف و تاکید کرد که وضعیت این شهرها آرام است و مشکلی ندارند. هرچند طبیعی است که جریان معاند، تروریست و تجزیه طلب خارج از مرزها دنبال این هستند که وضعیت این شهرها را به هم بریزند اما اکنون شرایط آرام است، و مراقبت از سوی دستگاه های مسئول انجام می شود.

او در همین راستا به سفر نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت که این سفر به همین مسأله اشاره داشت و درباره آن صحبت شد، مهم این است که مراقبت شود که تلاش تروریست‌ها به نتیجه نرسد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی