شناسه خبر : 113018
تاریخ انتشار : 1401/08/14 11:28
وزیر امور خارجه: انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی علیه ملت‌ها مغایر حقوق بین‌الملل است

وزیر امور خارجه: انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی علیه ملت‌ها مغایر حقوق بین‌الملل است

حسین امیرعبداللهیان گفت: تولید و انتشار محتواهای جعلی در فضای مجازی علیه ملت‌ها و دولت‌ها در مغایرت کامل با منشور حقوق بشر است که یکپارچگی کشورهای مستقل را هدف قرار داده و بی‌ثبات‌سازی و خشونت در کشورها را تشویق می‌کند.

نورنیوز - گروه سیاست خارجی: حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در نخستین نشست بین‌المللی گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد با اشاره به صورت تقویت همکاری میان اعضای دوستان منشور با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی گفت: امروز در شرایطی گرد هم آمده‌ایم که جامعه جهانی با چالش‌های فزاینده‌ای در عرصه منطقه و بین‌الملل مواجه است.

وزیر امور خارجه افزود: تضعیف بی‌سابقه چند جانبه‌گرایی و یکجانبه‌گرایی افزار گسیخته در مغایرت آشکار با حقوق بین‌الملل بوده و تعهد این دولت‌ها به منشور حقوق بشر را زیر سوال برده است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: ممانعت از برخورداری مردم کشورهای تحت تحریم به حقوق اولیه خود جنایت علیه بشریت بوده و مسئولیت بین‌المللی برای کشورهای تحریم کننده را در پی خواهد داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل به ایران یادآور شد: در این سفر گزارشگر حقوق بشر با صحه گذاشتن بر تNثیر منفی تحریم‌ها بر حقوق بشر به ویژه در شرایط کرونا بر خواست خود مبنی بر لغو کامل تحریم‌ها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افزود: مقابله موثر و کارآمد با تحریم های یکجانبه مستلزم همکاری و تشریک مساعی کشورهای مستقل است که با ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار دارند می‌توانند نقش مهمی در دستیابی به هدف مشترک ایفا نماید.

امیرعبداللهیان با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و نقص آشکار قطعنامه سازمان ملل متحد، گفت: آمریکا با این اقدام قانون گریزی و زورگویی را جایگزین اجرای تعهدات قانونی خود کرد.

او با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی با وجود نقض تعهد از سوی عزب به راهکار حل و فصل صلح آمیز پرونده هسته‌ای پایبند بوده است، گفت: جمهوری اسلامی مسیر گفتگو برای حفظ توافق را باز گذاشته است.

وزیر امور خارجه افزود: یکجانبه‌گرایی با روش‌های نوین ارتباط ادامه دارد و سوءاستفاده از فناوری‌های جدید و فضای مجازی به منظور تضعیف دولت‌ها و نظام‌های سیاسی مستقل از نشانه‌های آن است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: تولید و انتشار محتواهای جعلی در فضای مجازی علیه ملت‌ها و دولت‌ها در مغایرت کامل با منشور حقوق بشر است که یکپارچگی کشورهای مستقل را هدف قرار داده و بی‌ثابت سازی و خشونت در کشورها را تشویق می‌کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی