شناسه خبر : 113011
تاریخ انتشار : 1401/08/14 10:38
هشدار سازمان ملل به رفتار غیرحرفه‌ای بی‌بی‌سی فارسی

هشدار سازمان ملل به رفتار غیرحرفه‌ای بی‌بی‌سی فارسی

رفتار غیرحرفه ای بی‌بی‌سی فارسی در حاشیه نشست ضد ایرانی آمریکا در سازمان ملل نسبت به سفیر و نماینده ایران، منجر به هشدار این نهاد بین المللی به خبرنگار این شبکه شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه (دوم نوامبر)  در سازمان ملل نمایش ضدایرانی آمریکا و حامیانش در حال برگزاری بود که «امیرسعید ایروانی»، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در جمع خبرنگاران برای تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.

آرامش و طمانینه سفیر ایران در این نشست خبری، خشم خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی را برانگیخت و تلاش کرد با سر و صدا و اتهامات ناروا علیه ایران، توجهات را به خود جلب کند.

 نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بخاطر رفتارهای دور از نزاکت و ادب خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در محوطه سازمان ملل که مخل رویکرد همبستگی و صلح میان اعضای این سازمان است، به «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل گلایه کرد و خواستار عدم تکرار این قبیل رفتارها شد.

در پی این اقدام هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، این نهاد بین المللی به خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی هشدار داد.

معاونت ارتباط بین‌الملل سازمان ملل در نامه‌ای به این خبرنگار  یادآوری کرد مصاحبه‌ها در سازمان ملل باید با موافقت قبلی دیپلمات مورد نظر باشد.

سفیر و نماینده دائم ایران در نشست خبری یاد شده با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: مسائل حقوق بشری خود را با کشورهایی که ازماعقب ترهستند، مقایسه نمی کنیم تا احساس رضایت داشته باشیم، بلکه نگاه ما به اهداف والایی چون حاکمیت دین، اخلاق و عدالت بر جامعه است و مصمم هستیم در این مسیر حرکتمان را ادامه دهیم.

به رغم سروصدای زیاد رسانه های فارسی زبان همچون شبکه بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال سعودی و نیز خبرگزاری انگلیسی رویترز در بزرگنمایی این نشست، فاکتورهای مهمی وجود دارد که نشان می‌دهد برگزار کنندگان این نشست به اهداف خود نرسیده اند و با وجود هیاهوی بسیار، دستاوردهای ناچیزی به دنبال داشته است.


ایرنا
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی