شناسه خبر : 112591
تاریخ انتشار : 1401/08/04 14:51
آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

بخش هفتم؛

آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

نورنیوز با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کرد تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل‌گیری رخدادهای اخیر در کشور و روش‌های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را در میان بگذارند، این نظرات از امروز برای آگاهی سایر مخاطبین به تدریج منتشر می‌شود.

نورنیوز - تریبون شما: چندی پیش با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کردیم تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل گیری رخدادهای اخیر در کشور و همچنین روش های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

استقبال مخاطبین محترم خارج از تصور ما بود و گروه زیادی از هموطنان در داخل و خارج از کشور دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کردند.

ضمن تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این فراخوان شرکت کردند، خلاصه نظرات ارسال شده که البته در پاره‌ای موارد بخش‌هایی از آن به‌دلیل طولانی بودن یا عدم امکان انتشار،حذف شده برای آگاهی سایر مخاطبین محترم به تدریج منتشر می‌شود.

انتشار این مطالب به معنی رد یا تأیید محتوای آن از سوی «نورنیوز» نیست.

بخش ششم:

امیر:

من یک کاسبم، این ناآرامی‌های اخیر روی کار ما خیلی تاثیر داشته. فروش ما خیلی کم شده، پول کرایه مغازه و حقوق کارگر و هزینه آب و برق و خرج خانه را از کجا بیاوریم. بخاطر این شرایط باید یقه چه کسی را بگیریم؟ هیچ دادرسی هم نیست.

 Shahriar:

سلام بعنوان یکی از دلسوزان و عاشقان این نظام مقدس این را می‌گویم. به نظر میاد اصلاح برخی رویه‌های فعلی در بحث حجاب و اقتصاد ضروری است. سهولت اعتراض کردن بین دانش‌آموزان و دانش‌جویان برای ما خبر خوبی نیست. تا شرایط بدتر نشده جلوی برخی رویه‌ها گرفته بشود. اینها پیشنهادات من هست:

۱. به جای دستگیری و بازداشت دختران بدحجاب تمام قدرت پلیس امنیت اخلاقی صرف تولیدی ها و مبادی ورود لباسهای ناهنجار شود. بسیار سخت گیری شود تا لباس های ناهنجار در بازار ناپدید یا کمیاب شوند، همزمان تولیدی های لباس های متعارف رو تقویت و پشتیبانی کنید.

۲. بحث برجام و وضعیت اقتصادی کشور (بعنوان علت العلل بسیاری مشکلات) جدی گرفته شود. برجام می‌تواند وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشد البته با رعایت شرایط لازم. حجم ناراحتی اقتصادی مردم بسیار ترسناکه. رونق اقتصادی اگر به این سرزمین برگردد خیلی از افراد طیف خاکستری با نظام آشتی می‌کنند. موفق باشید

محمد:

سلام. اگربه اینده این مملکت علاقمندید. اگرمیخواهید این کشور سوریه دوم و عراق نشود. بخاطر ایران وایرانی. بخاطر دین. بخاطر این همه شهید که بخاطر این مملکت جانشون رو فدا کردند زمینه ای فراهم کنید اگر کسی اعتراضی داره حرفش شنیده بشه. تک تک ما ایرانیها در این سرزمین حق داریم. مملکت مال یک طیف خاص و گروه خاص نیست. مجوز اعتراضات مسالمت آمیز با حفاظت پلیس داده بشه تا معترض بیاد حرفش رو بزنه تخلیه بشه و نماینده حاکمیت بیاد به عنوان شنونده حرف معترضین رو بشنوه و تعهد بده ظرف مهلت مشخصی پیگیری کنه و اگر معترضین خواسته بر حق و قانونی داشته باشند تضمین داده بشه ظرف مهلت معینی به حقوقشون برسند. مردم از بیکاری فساد اختلاس پارتی بازی و همه چیزهای که روح هر انسان آزاده ای رو رنج میده خسته شدند. با اردوکشی خیابانی و مردم رو دو دسته کردن و حزب اللهی و غیر حزب اللهی کردن مملکت فقط بنزین میریزید روی آتشی که روشن کردند. مملکت به اندازه کافی دشمن داره. شما عقلانیت به خرج بدید و توطئه ها رو خاموش کنید. کاری کنید نقدینگی وارد بورس بشه تا التهابات بازار سکه و اتومبیل و مسکن بخوابه. اگر اینکارها رو انجام بدید دشمن خارجی هیچ غلطی نمیتونه بکنه. تو همین اغتشاشات اخیر چقدر هزینه دادیم؟ وقتی همه رو تو بورس متضرر کردید. بیکاری بیداد میکنه. هر کی پولش رو بده سکه و دلار و ماشین و خونه روز به روز وضعیتش بهتره. چطور میشه جوانان این مملکت به آینده شون امیدوار باشند. شما رو به قرآن قسم میدم نکنید این کارها رو برگردید و با ملت حرف بزنید و مشکلاتشون رو حل کنید تا این آرزو رو به گور ببرند که ایران رو سوریه و عراق دوم کنند.

Hatami.e:

سلام. ناآرامی‌های ایران فقط سو استفاده از تورم شدید و کمر شکن هست که حل باید شود چون دشمنان قوی و قدیمی ایران از این تورم سوء استفاده کردند و همه گروهای تجزیه طلب و... را بکار گرفتند تا نظام را از پا در بیارند. تنها راه، حل بحران بزرگ تورم هست.

محسن:

ریشه ناآرامی ها در چند قضیه است:

 ۱. نزدیک ۳سال است که بخاطر کرونا همه مدارس مجازی شده اند و تا بچه ۷ ساله با گوشی و شبکه های مجازی آشنا شده اند و دارن ازش استفاده میکنند بدون اینکه سواد رسانه ای داشته باشند. بدون هیچ کنترلی که والدین داشته باشند که فرزندشان در حد کتاب و درس از فضای مجازی استفاده کند و فضای مجازی که دست غربی ها است با کلی خبر و کلیپ دروغ بچه ها را منحرف کرده و ارزش ها را برای آنها تغییر داده و هر دروغی را بدون منبع در مغزشان فرو کرده و آنها هم باور کرده اند.

۲. جوانها هزار تا سوال برایشان پیش آمده که هیچ کس نیست راهنماییشان کند و حقیقت را برایشان بگوید و واقعیت های کشور و دنیا را توضیح بدهد. پس طرف به فضای مجازی رجوع می‌کند و جواب سوال را از آنجا میگیرد.

۳. عدم اطلاع رسانی دقیق که آخرش دادگاه اختلاس ها چی شد؟ قضیه هواپیمای اوکراینی تقصیر کی بود؟ چرا ولایت فقیه داریم؟ چرا شورای نگهبان داریم؟ سوال هایی که جوابش را یک جوان پیدا نمیکند پس با خودش میگوید اینها همه با هم هستند آن بالا نشستند و کشور را دارند میخورند.

 Sobhan:

سلام شب بخیر مدیر گرامی .خسته نباشید. والا از نظر بنده ریشه این نا آرامیها من که تو کار تولید هستم وضعیت نابرابری جامعه از نظر اقتصادی. اجرا نکردن درست جهاد تبیین و ترک فعل هایی که مدیران کشوری برای پیشرفت کشورمان انجام دادند و این همه مشکلات برای کشور رقم میزنند و دشمنان انقلاب اسلامی از این مشکلات وجود آمده نهایت استفاده میکنند... پرچم وطن بالاست.

Perestroika:

در همه جای دنیا سعی می کنند افراد بیکار رو سر کار ببرند آنوقت مسئولین این کشور با فیلترینگ اینستاگرام چند نفر شاغل را هم از کار بی کار کردند و در کمال وقاحت محمود لیایٔی، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اختلال در اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام خطاب به مردم و کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: «خودتان از قبل باید به این فکر می‌بودید که احیانا اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ از ابتدا نباید از اینستاگرام استفاده می‌کردید.»

مگر رهبری در اینستاگرام به چند زبان فعالیت ندارند؟ مگر آقای رئیسی نگفتند که من هم در اینستاگرام فعالیت دارم؟ حالا می گویید میخواستید نیایید؟! این حجم از بی کفایتی از کجا می اید؟ آیا حتما باید مردم همانطور که از بی محتوایی و اخبار دور از واقعیت تلویزیون داخلی به شبکه های ماهواره ای برای انعکاس مطالبات پناه بردند از اینترنت رسمی و قانونی کشور هم به اینترنت استارلینک پناه ببرند؟! واقعا تصور کردند در عصر ارتباط آزاد می توانند مردم را در همه حوزه ها همانند ربات کنترل کنند؟ این استدلال های قرون وسطایی از کجا می آید که جای عذرخواهی همواره طلب کار هستند؟!

M H:

سلام ریشه اعتراض ها فقط دروغ گویی مسئولین هست که این همه گرانی را آوردند و هر روز میگویند درست میشه ولی بدتر میشه. یک قیمت در بازار مسکن و خودرو و بقیه چیزها بگیرند بعد بگویند اینها اغتشاشگر هستند. نه اینا ایرانی هستند و باید مشکل ملت حل بشود وگرنه هر بار اعتراض ها دارد طولانی تر و با تعداد بیشتر میشود.

 No Name No Gain:

چقدر خوب که نظرخواهی میکنید. از نظر من که کف جامعه محسوب میشوم، هیچ حزب، رسانه، تشکل و حتی یک مسیر برای بازتاب اندیشه ام وجود ندارد راه من یا انفعال است یا خشم، اگر مسیر اعتراض قانونی برای همه اندیشه ها (فارغ از غلط یا صحیح) وجود داشته باشد، نه ناآرامی به وجود می‌آید و نه اغتشاش. تشکر

 Amir Gholi:

سلام. تولید اغتشاش ریشه در مدیریت و اتاق مدیریت دارد. امروزه ارتباط مردم با مدیران بریده و بیشتر اوقات مدیران ما یا نیستند و یا جلسه دارند و یا عملکرد متناقض با سیاست های کلی واحد مربوطه دارند. پاسخگو نبودن موجب فاصله با مردم و در نهایت برخورد با مردم معترض در خیابان میشود.  پیشنهاد میشود درب اتاق مدیران باز و با درایت با مردم فهیم برخورد شود. این امر میتواند موجب هماهنگی بین واحدهای مختلف نظام و یک آسودگی افکاری در جامعه میشود.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی