شناسه خبر : 111373
تاریخ انتشار : 1401/07/29 22:37
آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

بخش چهارم؛

آنچه شما به نورنیوز درباره رخدادهای اخیر کشور گفتید

نورنیوز با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کرد تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل‌گیری رخدادهای اخیر در کشور و روش‌های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را در میان بگذارند، این نظرات از امروز برای آگاهی سایر مخاطبین به تدریج منتشر می‌شود.

نورنیوز - تریبون شما: اوایل هفته جاری با انتشار فراخوانی عمومی از مخاطبین درخواست کردیم تا برای فراهم شدن زمینه گفتگو پیرامون شکل گیری رخدادهای اخیر در کشور و همچنین روش های جلوگیری از حوادث مشابه نظرات خود را با ما در میان بگذارند.

استقبال مخاطبین محترم خارج از تصور ما بود و گروه زیادی از هموطنان در داخل و خارج از کشور دیدگاه‌های خود را برای ما ارسال کردند.

ضمن تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این فراخوان شرکت کردند، خلاصه نظرات ارسال شده که البته در پاره‌ای موارد بخش‌هایی از آن به‌دلیل طولانی بودن یا عدم امکان انتشار،حذف شده برای آگاهی سایر مخاطبین محترم به تدریج منتشر می‌شود.

انتشار این مطالب به معنی رد یا تأیید محتوای آن از سوی «نورنیوز» نیست.

بخش چهارم:

کرّار:

مشکل اصلی ما، اشتباهات دولت‌ها و مجالس قبلی و حاصل ۳۲ سال حکومت لیبرال‌ها بر کشور که البته به دلیل آرای اشتباه اکثریت خود مردم بوده است. تجمل‌گرایی مسئولین و روحانیت که به تبع آن سرازیر شدن فرهنگ تجمل و اسراف در مصرف سرانه خانواده‌ها با امکانات محدود کشور است. جوسازی‌های دشمن، توقعات را تا جایی بالا برده که اگر جمهوری اسلامی برای هر نفر یک قصر طلا هم بسازد باز مردم طلبکار کسری کنگره‌های قصر هستند که این معضل با یک مملکت انقلاب شده‌ی چهل سال جنگ و تحریم شده سازگاری ندارد.

امیر:

یه کاری کنین مملکت از هم نپاشه ما چه بدبختی گیر کردیم که قربانی انقلاب پدران و پسران خودمون شدیم دو تا انقلاب که ما انتخاب نکردیم، لعنت به فساد و فاسد که کار رو به اینجا رسوند.

Admin:

سلام. اغتشاش محکوم است اما اعتراض نه! جمهوری اسلامی هم با اعتراض برخورد می‌کند، هم با اغتشاش و این بد است.

Abbas:

با عرض سلام. شاید بنده سیاست بلد نباشم ولی به عنوان یه ایرانی از اینکه عده‌ای واقعا عمدا و سهوا دارن ایران را به سمت سوریه شدن، عراق شدن، افغانستان شدن می‌کشن؛ شب و روز آرامش نداریم. بهترین و موثرترین راهکار این موضوع است حداقل یکی از سران سه قوه خصوصا رئیس جمهور بیان تلویزیون با مردم صحبت کنن و قول یه سری اصلاحات بدن و دیگران نیز حمایت کنن. واقعا کشور ما احتیاج به اصلاحات داره.

بابا به زور کسی رو نمیشه بهشت برد به همون خدایی که همه میپرستن با بیرون بودن تار موی یه خانم اسلام در خطر قرار نمیگیره آمریکا صاحب کشور ما نمیشه. ما بجای تمرکز بر مسائل اقتصادی مردم وقتمون گذاشتیم روی حجاب خانمها روی مسائلی که واسه آینده این کشور هیچ ارزشی ندارند. ما باید تصمیم بگیریم برجام امضا کنیم اف ای تی اف قبول کنیم زندگی و معیشت مردم درست بشه. ابتدا کشور پولدار بشه اقتصادش رشد کنه مثل کره جنوبی مثل آلمان. اونوقت سر فرصت همه کار می‌تونیم بکنیم.

الان کشور در شدیدترین دوره رکود اقتصادی است. مردم فقیرند بعد میایم دعواشونم میکنیم. این راهش نیس چون فقیر چیزی واسه از دست دادن نداره. اونی که کلی ثروت توی این کشور داره اون از ناآرامی می‌ترسه پس بایستی اول مردم پولدار بشن. اصلا حجاب خانمها هیچ جای بحث نداره بیخیال شوید اختیاری شدن باعث می‌شود تعداد باحجاب ها بیشتر ‌شود. اگر حجاب اختیاری شود می‌توان از توریسم ده برابر نفت واسه این کشور، کشوری که تماما چهار فصل تولید ثروت کرد. اون روز که کسی واسه اغتشاش توی خیابون نمیاد. با تشکر

Ali Valayii:

سلام جوانان به زندگی نسل‌های قبل نگاه می‌کنن و امیدشان را از دست میدن چون زندگی دهه پنجاهی یا شصتی دیگه واقعا زندگی براشون سخته.

Vahid:

مطالبات مردم را باید جدی گرفت و راجع به آن صحبت کرد. گشت ارشاد بایستی خیلی غیر محسوس فعالیت کند. این شکست نیست. نشانه خرد اندیشی و مردم سالاری نظام خواهد شد. حتی یک همه پرسی برای حجاب اختیاری می‌شود ترتیب داد که آیا واقعا مردم آن را می‌خواهند؟ اینکه توطئه بوده را همه می‌دانیم ولی ایران چهره اش در دنیا با آزادی بیشتر زیباتر خواهد شد. نظام سقوط نخواهد کرد و نفرت‌ها کمتر خواهد شد. البته خیلی خوبه که از طریق همه پرسی انجام بشود.

Sia Koroush:

اعتراضات اخیر به بهانه مرگ یه دختر با پشتوانه آل سقوط و کومله و حزب دموکرات کردستان، همراهی دختران و زنان دهه ۸۰ و ۷۰ و شانتاژ از طرف سلبریتی‌های... و شبکه ایران اینترنشنال انجام شد.

Legolas:

زمانی که اعتراضات صنفی اعم از معلمان، کشاورزان، کارگران و غیره در جریان بود آیا بهتر نبود مسئولان امر آن اعتراضات و مطالبات را به صورت جدی‌تری پیگیری می‌کردند تا آن روحیه در جامعه تزریق شود که می‌توان با اعتراضات مسالمت آمیز مسئولان امر را وادار به پاسخگویی کرد؟! آن هم در حساس‌ترین زمان ممکن که کشور تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌های اقتصادی بود و به واسطه دشمنی‌های معاندان میزان نارضایتی از وضعیت در شرایط سختی قرار داشت؟!

حالا زمانی که پرده احترام بین معترضان و نیرو های حافظ امنیت با سو استفاده عناصر رژیم جعلی صهیونیستی و دیگر دشمنان دریده شد به جای آنکه معترضان مستقل را با از بین بردن کرامت انسانی و پخش صحبت‌های تکراری از آنها که ابراز ندامت می‌کنند با ابتکاری تازه دلایل منطقی از اعتراضات آنها را منعکس می‌کردیم که پاسخگوی نسل جوان و آگاه کشور بود و قول جدی مساعدت مسئولان را در آن زمینه‌ها منتشر می کردیم؟! آیا درک این مسائل که حافظ منافع ملی می باشد آنقدر مشکل است؟!

 ماهی را هروقت از آب بگیریم تازه است هنوز هم می‌شود با بیان دلایل منطقی از اعتراضات و مطالبات نسل جوان را قانع کرد که می‌توان همان مطالبات و اعتراضات را با معرفی نمایندگان و حضور آنها در صدا و سیما یا تریبون‌های مستقل به گوش مسئولان رساند و فرصت سوء استفاده از دشمنان و معاندان را از بین برد. به عنوان مثال تغییر در فعالیت‌های گشت ارشاد و... از مسئولان ایجاد ابتکار عمل و روش‌های جدیدی برای ایجاد همدلی با نسل جوان کشور را خواهشمندم. با تشکر و عرض خسته نباشید از نورنیوز

Hr:

عدم توجه دقیق دولت به مسائل اقتصادی جامعه هست و انتصاب افراد نامناسب برای پست‌های کلیدی. نهایی  برجام و ،FATF  و رهایی صنایع و اقتصاد کشور از این برزخ سوزان. اجازه به رشد بورس (جذب نقدینگی، تزریق امید به جامعه در راستای گره‌گشایی از اقتصاد، اجازه به شرکت‌ها و صنایع برای جذب سرمایه و توسعه بالطبع افزایش اشتغال جوانان) و حتی در آمدن از ضرر بسیاری از مردم متضرر و معترض.

امید به اقتصاد بهتر باعث می‌شود هیچ کسی در خیابان نباشد، قطعا مردم با هرگونه اغتشاشی مخالف هستند و اقتصاد پاشنه آشیل این ماجراست، از بورس شروع کنید سریع‌ترین سیگنال به جامعه همین است، بعد مالیات بر عایدی مسکن و مسکن دوم مثل کشورهای پیشرفته برخورد شود خود به خود قیمت مسکن پایین می‌آید. واگذاری شرکت‌ها را سرعت ببخشید، برجام حل بشود حتی اگر مراوده‌ای نباشد صرفا خبرش یعنی آرامش و حرکت شرکت‌ها، استخدام و...


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی