شناسه خبر : 111335
تاریخ انتشار : 1401/07/28 23:19
نسبت به هرگونه تغییر در مرزها هشدارها داده‌ایم/توافق کردیم،چگونه به سؤالات آژانس پاسخ دهیم

امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه ارمنستان:

نسبت به هرگونه تغییر در مرزها هشدارها داده‌ایم/توافق کردیم،چگونه به سؤالات آژانس پاسخ دهیم

وزیر امور خارجه ایران، با بیان این که در موضوع تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن پیشرفت خوبی در هفته‌های گذشته انجام شد، گفت : تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوها برای رسیدن به مرحله نهایی توافق جهت رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به برجام در مسیر درست خودش قرار دارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی مشترک با «آرارات میرزویان»وزیر خارجه ارمنستان در جریان سفر به ایروان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت گفت‌وگوهای احیای برجام و تحولات داخلی کشورمان، با ارائه گزارشی از آخرین روند مذاکرات رفع تحریم ها علیه ایران، گفت: ما توافق کردیم همکاری‌های نیرومندتری بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی شکل بگیرد.

او افزود: اتهاماتی بی اساس در آژانس متوجه فعالیت هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران است. ما توافق کردیم چگونه به سؤالات آژانس پاسخ دهیم، پروتکل لازم بین دو طرف تنظیم شده و درباره آن توافق شده است.

وزیر امور خارجه گفت : همزمان، برای تبادل زندانیان ایرانی و زندانیان آمریکایی پیشرفت خوبی در هفته‌های گذشته حاصل شد و در تهران هیأتی به نمایندگی از طرف آمریکایی از کشوری ثالث حضور پیدا کرد و ما در این رابطه، در یک اقدام انسان‌دوستانه یکی از زندانیان دوتابعیتی ایرانی - آمریکایی را چند روز پیش تحویل کشور عمان دادیم.

 این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی برای رسیدن به نقطه نهایی توافق ادامه دارد؛ هر چند در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر ایران، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شتاب زده، نسنجیده و مداخله گرانه عمل کردند.

او افزود: امروز در ایران ،همه چیز در مسیر طبیعی خودش جریان دارد ، ما حساب آشوبگران ،افراد مسلح  و تروریست ها  را از مردمی که مطالبات مسالمت آمیز دارند، کاملا جدا کردیم. احدی در ارتباط با مطالبات مسالمت آمیز در ایران دستگیر نشد. به طرف  آمریکایی و اروپایی نیز هشدار دادیم که با تحلیل غلط اقدام به تحریک آشوبگران،اغتشاشگران و تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ایران نکنند و علیرغم این فضا تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوها برای رسیدن به مرحله نهایی توافق و بازگشت همه طرف‌ها به برجام در مسیر درست خودش قرار دارد.

امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تغییر مرزها در منطقه، با توجه به تحولات منطقه قره باغ و برخی از تحرکات جمهوری آذربایجان در این ارتباط گفت: رئیس جمهور آذربایجان  به صورت رسمی در گفت‌وگوهای دیپلماتیک به مقامات عالی رتیه ایران گفته است که چنین نیتی را ندارد و جمهوری آذربایجان هیچ برنامه‌ای برای تغییر ژئوپلتیک منطقه و یا تغییر مرزهای رسمی منطقه نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: در عین حال  ما درایران در عالی ترین سطوح نسبت به هرگونه احتمال تغییر در ژئوپلتیک و یا مرزهای منطقه به مقامات ذیربط هشدارهای لازم را داده‌ایم و ایران از تمام ظرفیت‌های لازم برای ممانعت از چنین اقدام احتمالی برخوردار است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی