شناسه خبر : 111214
تاریخ انتشار : 1401/07/25 23:46
سه نیروگاه هسته‌ای قدیمی آلمان همچنان آنلاین می‌مانند

با افزایش نگرانی برای گذر از زمستان سرد؛

سه نیروگاه هسته‌ای قدیمی آلمان همچنان آنلاین می‌مانند

صدر اعظم آلمان در مناقشه بر سر طولانی‌تر شدن زمان کار سه نیروگاه هسته‌ای آلمان، تصمیم به ادامه فعالیت آنها داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز دوشنبه حرف آخر در مناقشات هسته‌ای بر سر نیروگاه‌های هسته‌ای در دولت ائتلافی را زده و اعلام کرد که سه نیروگاه هسته‌ای بر خلاف برنامه‌ریزی‌های قبلی آنلاین می‌مانند.

نشریه فوکوس آلمان گزارش داد، به این ترتیب اولاف شولتز ، صدراعظم آلمان در مناقشه بر سر طولانی‌تر شدن زمان کار سه نیروگاه هسته‌ای آلمان سخنانی را بیان کرده است. بر این اساس، نه تنها دو نیروگاه اتمی ایزار ۲ و نکاروستهایم ۲ در جنوب آلمان، بلکه نیروگاه Emsland در نیدرزاکسن نیز باید تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ به شبکه متصل بمانند.

با انجام این کار، شولتز علیه ایده شریک ائتلاف سبز خود که در کنفرانس حزبی آخر هفته گذشته از افزایش عمر مفید فقط برای دو نیروگاه جنوب آلمان حمایت کرده بود، سخن گفت.

البته درخواست حزب لیبرال دموکرات برای ادامه فعالیت هر سه نیروگاه تا سال ۲۰۲۴ نیز برآورده نمی شود. شولتز در نامه ای به استفی لمکه، وزیران فدرال محیط‌زیست ، رابرت هابک ، وزیر اقتصاد و کریستین لیندنر ، وزیر دارایی به بند یک آیین‌نامه داخلی دولت فدرال اشاره کرد که به صدراعظم این اختیار را می‌دهد که در این باره تصمیم‌گیری کند. دستورالعمل این نامه متعاقباً منتشر شد.

مناقشه بر سر استفاده بیشتر از نیروگاه‌های هسته‌ای باقیمانده در آلمان هفته‌ها در ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی در جریان بود.

به دلیل بحران انرژی، وزارت اقتصاد آلمان می‌خواست دو نیروگاه هسته‌ای را تا بهار در صورت تنگناهای تأمین برق فعال نگه دارد.

از سوی دیگر، حزب لیبرال دموکرات در دولت ائتلافی برای ادامه فعالیت هر سه نیروگاه هسته‌ای باقیمانده تا سال ۲۰۲۴ فشار می‌آورد.


تسنیم
کلید واژگان
آلمانگاز روسیه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی