شناسه خبر : 110950
تاریخ انتشار : 1401/07/20 09:59
روایت فرهیختگان از فیلمی که  حقایق مهمی را آشکار کرد

روایت فرهیختگان از فیلمی که حقایق مهمی را آشکار کرد

فیلمی که دیشب از پدر مهسا امینی منتشر شد واقعاً مهم و تاریخی است.

سایر رسانه‌ها: فیلمی که دیشب از پدر مهسا امینی منتشر شد واقعاً مهم و تاریخی است. در این فیلم آقای امینی به صورت واضحی ضربه خوردن به سر دخترش را منتفی می‌داند و از بیماری سابق مهسا می‌گوید. فیلم برای روز یا روزهای پس از آن واقعه بوده و مهسا هنوز زنده است. در این باره چند نکته مهم قابل تأمل وجود دارد:

۱. مطابق اظهارات شفاف آقای امینی، مهسا سابقه بیماری داشته و بدون اینکه ضربه‌ای به سرش وارد شود دچار شوک شده. متأسفانه پدر مهسا در اظهارات بعدی سابقه بیماری او را تکذیب کرد و گویا خاطرش نبوده مقابل دکتر و دیگران و دوربین حرف دیگری مطرح کرده است. حالا با این فیلم همه چیز شفاف است.

۲. مرگ مهسا امینی در فرآیند گشت ارشاد رخ داده و اثبات مریضی سابق او و اینکه ضربه‌ای به سرش وارد نشده، از تلخی ماجرا کم نمی‌کند. پدر مهسا و خانواده‌اش دختری جوان را از دست داده‌اند و این تراژدی بزرگی است. کاش پدر مهسا امینی درباره درباره پرونده پزشکی دخترش خلاف واقع نمی‌گفت. چون مرگ یک دختر جوان در حالی که در اختیار پلیس بوده، به اندازه کافی دردناک و تراژیک است. مسئولان به هرحال وظیفه عذرخواهی و دلجویی داشتند.

۳. می‌دانیم حتی اگر پدر مهسا از دقیقه اول فقط حقیقت را می‌گفت، از دلسوزی افکار عمومی برای مرگ یک دختر جوان کم نمی‌شد ولی وقتی لشکر خصم ایران به میدان می‌آمد مشتش راحت‌تر باز می‌شد. کسی نمی‌تواند منکر درد ابدی این مرگ برای خانواده امینی باشد، همچنان که عموم مردم هم‌دردی کردند، ولی داستان دروغین ضرب و شتم او و ... گلوله آتشی شد که دامان جامعه را گرفت.


فرهیختگان
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی