شناسه خبر : 110895
تاریخ انتشار : 1401/07/18 19:21
پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی سه ماهه سوم فرانسه

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی سه ماهه سوم فرانسه

بانک مرکزی فرانسه، چشم‌انداز رشد اقتصادی سه ماهه سوم را کاهشی دانست.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: بانک مرکزی فرانسه در چشم‌انداز اقتصادی ماهانه خود در روز دوشنبه اعلام کرد که احتمالاً اقتصاد فرانسه در سه ماهه سوم به دلیل فعالیت ضعیف صنعتی، در مقایسه با سه ماه قبل ۰.۲۵ درصد رشد دارد که اندکی از پیش‌بینی قبلی معادل ۰.۳ درصد، کاهش داشته است.

بانک فرانسه گفت: در یک محیط اقتصادی با وجود بحران انرژی و مشکلات در تأمین و استخدام، صنعت بیش از سایر فعالیت‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بر اساس نظرسنجی از رهبران تجاری، این بانک در چشم‌انداز خود اعلام کرد که فعالیت تجاری در بخش صنعتی کشور در ماه سپتامبر ثابت بوده، در حالی که بخش خدمات بیشتر رشد کرده است.

همانند ماه گذشته، این بانک مرکزی اعلام کرد که مدیران اجرایی عدم اطمینان بالاتری را گزارش کرده‌اند که عمدتاً ناشی از نگرانی در مورد قیمت انرژی و دسترسی برق بوده است. این بانک مرکزی اضافه کرد که اولین شاخص‌ها به روند صعودی کلی در ماه اکتبر اشاره می‌کنند، اگرچه بخش خدمات که محرک اصلی اقتصادی کشور است، احتمالاً کندتر از ماه‌های گذشته رشد خواهد کرد.

سازمان آمار INSEE این کشور هفته گذشته در نظرسنجی جداگانه‌ای اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی ۰.۲ درصدی را برای سه ماهه سوم و رکود برای محدوده زمانی اکتبر تا دسامبر پیش‌بینی کرده است. فرانسه، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، در سه ماهه دوم به نرخ رشد ۰.۵ درصدی دست یافت.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی