شناسه خبر : 110533
تاریخ انتشار : 1401/07/10 11:07
پیش‌بینی رونق پاییزی بازار مسکن پس از رکود تابستانی معاملات

با خروج نقدینگی از بازار سهام قوت گرفت؛

پیش‌بینی رونق پاییزی بازار مسکن پس از رکود تابستانی معاملات

سرمایه‌گذاران حقیقی بازار سرمایه روز گذشته حدود 580 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند که سیگنالی برای ورود به سایر بازارهاست.

نورنیوز - گروه اقتصاد: سرمایه‌گذاران حقیقی بازار سرمایه روز گذشته حدود ۵۸۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند که این به تنهایی نشان‌دهنده ناامیدی آن‌ها از وضعیت آینده بورس است.

گرچه خروج ۳۹۰ میلیارد تومان پول خرد از صندوق‌های با درآمد ثابت، کمی شک‌برانگیز است که آیا این پول خارج شده از صندوق‌ها قرار است صرف خرید سهام شود یا خیر؟ زیرا خروج پول حقیقی‌ها از صندوق‌های با درآمد ثابت معمولا به دو دلیل اتفاق می‌افتد؛ یکی خرید سهام و دیگری ورود به سایر بازارهاست.

در صورتی که حقیقی‌ها قصد ورود به سایر بازارها را داشته باشند در آن صورت می‌توان با توجه به اعلام واسطه‌ها بازار مسکن که تعداد تماس‌‌ها با آگهی‌‌دهندگان املاک در بستر موتورهای جست‌وجوی ملکی افزایش محسوس پیدا کرده است می‌توان پیش‌بینی کرد با شروع فصل پاییز به نظر می‌‌رسد خواب غیرمنتظره تابستانی معامله‌‌گران بازار مسکن رو به پایان است.

به نظر می‌رسد با وجود اینکه رکود سنگین بر معاملات مسکن تابستانی سایه انداخته بود، با ورود به فصل پاییز مختصات بازار در حال تغییر به نفع افزایش نسبی خرید و فروش ملکی است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی