شناسه خبر : 110517
تاریخ انتشار : 1401/07/09 23:18
عرضه گاز طبیعی گازپروم به ایتالیا متوقف شد

عرضه گاز طبیعی گازپروم به ایتالیا متوقف شد

شرکت انرژی اِنی به عنوان بزرگ ترین وارد کننده گاز از روسیه در ایتالیا اعلام کرد که عرضه گاز روسیه از مسیر تارویسیو متوقف شده است و به همراه شرکت گازپروم برای حل مشکل قطع جریان گاز، تلاش می‌کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: مسکو از هنگام آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه با چند کشور اروپایی مانند آلمان بر سر عرضه گاز طبیعی دچار تنش شده است.

روسیه با رد چندباره ادعای اتحادیه اروپا درباره سوءاستفاده از جریان گاز مورد نیاز اروپا برای تولید انرژی به عنوان سلاح اقتصادی، پیامدهای تحریم‌های غرب را علت اصلی اختلال در صادرات و عرضه گاز می‌داند.

شرکت انرژی اِنی به عنوان بزرگ ترین وارد کننده گاز از روسیه در ایتالیا روز شنبه در تارنمای رسمی خود نوشت، عرضه گاز روسیه از مسیر تارویسیو قطع شده است و به همراه شرکت گازپروم برای حل مشکل قطع جریان گاز، تلاش می کند.  گازپروم در بیانیه‌ای تلگرامی اعلام کرد که این مشکل ناشی از تغییر مقررات در اتریش است. 

ایتالیا از سال گذشته برای کاهش هزینه‌های فزاینده انرژی برای خانوارها و صنایع حدود ۶۰ میلیارد یورو هزینه کرده است.  

«ماریو دراگی» نخست وزیر مستعفی ایتالیا به بهانه بالا بودن سطح بدهی‌های کشورش، از استقراض بیشتر برای تأمین منابع بسته کمک بیشتر خودداری کرده است.

ایتالیا در مقابل خواستار تعیین سقف قیمی برای گاز طبیعی روسیه است، اما نتوانسته همه کشورهای اتحادیه اروپا را در این زمینه متقاعد کند.

آلمان نگران این است که قطع کامل گاز روسیه صنایع این کشور را فلج کند و فرانسه نیز سقف قیمتی خود را تعیین کرده است.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی