شناسه خبر : 104130
تاریخ انتشار : 1401/06/06 21:03
لاپید: اسرائیل با تمام قدرت توافق هسته‌ای ایران مقابله خواهد کرد

ادامه سنگ‌اندازی رژیم‌صهیونیستی در مسیر مذاکرات؛

لاپید: اسرائیل با تمام قدرت توافق هسته‌ای ایران مقابله خواهد کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با تمام قدرت خود با توافق هسته‌ای میان کشورهای بزرگ و ایران مقابله خواهد کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در سخنانی در تلاش برای سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: اسرائیل با تمام قدرت خود با توافق هسته‌ای میان کشورهای بزرگ و ایران مقابله خواهد کرد.

او گفت: اما این مقابله بدون وارد کردن آسیب به روابط راهبردی با آمریکا خواهد بود.

لاپید در با ادامه گزافه‌گویی‌هایش عنوان کرد: امضای توافق هسته‌ای با ایران، برای اسرائیل الزام‌آور نیست و ما هر کاری که در توان داریم برای حفظ امنیت خود انجام خواهیم داد. 

او با بیان اینکه سازمان جاسوسی موساد و ارتش رژیم صهیونیستی دستوراتی در راستای آماده شدن برای همه سناریوهای مربوط به ایران دریافت کردند، افزود: «ما از توافق هسته‌ایی حمایت می‌کنیم که کنترل ایران را تشدید کرده و با برنامه موشک‌های بالستیک آن مقابله می‌کند».

او تأکید کرد: به واشنگتن اطلاع داده‌ایم که توافق هسته‌ای با اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سفرش به اسرائیل همخوانی ندارد.

سران رژیم صهیونیستی با اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای و نیز احتمال دستیابی به یک توافق با ایران، بار دیگر در سایه اختلاف‌نظرهای خود به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند بر این روند تأثیر بگذارند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» امروز نوشت: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفتگو کند.

این رسانه به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که دیدار لاپید و بایدن بعد از سخنرانی بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۰ سپتامبر برگزار شود.

بر اساس اعلام کارشناسان سیاسی یکی از دلایل مهم خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجام فشارهای رژیم صهیونیستی و لابی آن در آمریکا بوده است.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز  ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیأت‌ها به پایتخت ها پایان یافت.


پایگاه خبری العهد
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی