شناسه خبر : 102974
تاریخ انتشار : 1401/06/02 15:08
وزیر امور خارجه از مالی به تانزانیا رفت

وزیر امور خارجه از مالی به تانزانیا رفت

وزیر امور خارجه کشورمان برای عزیمت به تانزانیا، فرودگاه باماکو پایتخت مالی را ترک کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «حسین امیرعبداللهیان» در نخستین سفر خود به آفریقا، عصر روز دوشنبه عازم مالی شد و در باماکو پایتخت این کشور با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مقصد خود در این سفر دوره‌ای، عازم تانزانیا شد.

عبدالله دیوپ و حسین امیرعبداللهیان وزرای خارجه مالی و جمهوری اسلامی ایران پیش از نشست نخستین کمیسیون مشترک ایران و مالی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای مالی خود، همکاری با مالی در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی و آموزشی را از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت که همکاری‌های دو کشور در سازمان های بین‌المللی از عرصه‌های مهم تعاملات بین دو کشور است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای روابط دو کشور نقشه راه روشن داریم و این مسئولیت دیپلماتیک ما را سخت‌تر می‌کند و همکارانم در تهران و در مالی کمک خواهند کرد این مناسبات هر چه سریع تر ارتقاء یابد.

او یادآور شد: در زمینه همکاری و مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوبی داریم و کشور مالی از این موضوع رنج برده و همچنین ایران در این موضوع شهدای زیادی را  تقدیم کرده است و تجربه زیادی در این زمینه دارد.  

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در نشست مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالی با فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور، اظهار کرد: وزرای خارجه دو کشور تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای کمک به بخش خصوصی دارند.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: وزیر صنعت مالی محمود محمد هم در جمع ما هستند و تلاش دارند به شتاب بخشی به در بخش خصوصی در دو کشور کمک کنند.آمادگی داریم روابط با کشور مالی را در عالی‌ترین سطح قرار دهیم.

او در این نشست همچنین بر ضرورت گسترش تعاملات فعالین اقتصادی - تجاری دو کشور تأکید نموده و از آمادگی وزارت خارجه کشورمان برای ارائه تسهیلات هرچه بیشتر بخش خصوصی جهت فعالیت در این کشور خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بامداد سه‌شنبه وارد باماکو پایتخت مالی شد.


ایرنا
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی