شناسه خبر : 101956
تاریخ انتشار : 1401/05/05 21:08
نشریه آمریکایی: دموکراسی در انگلیس یک رویاست

نشریه آمریکایی: دموکراسی در انگلیس یک رویاست

یک نشریه آمریکایی پادکستی را تحت عنوان «دیده‌بان» منتشر کرده است که در آن حقایقی از خاندان سلطنتی انگلیس و وضعیت واقعی بریتانیا فاش می‌کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: نشریه «مینت‌پرس» پادکستی را تحت عنوان «دیده‌بان» به میزبانی «لوکی» هنرمند موسیقی انگلیسی-عراقی منتشر کرده است که در آن حقایقی از خاندان سلطنتی انگلیس و وضعیت واقعی بریتانیا فاش می‌کند.

در این گزارش آمده است، افسانه‌ای که به‌خوبی تبلیغ می‌شود این است که بریتانیا دموکراتیک عمل می‌کند. البته این در مقابل سیستمی است که در آن سلطنتی که توسط نورمن‌ها در سال ۱۰۶۶ تأسیس شد هنوز در جامعه اهمیت دارد.

این گزارش با این مقدمه ادامه داد، اعضای خاندان سلطنتی انگلیس، بیش از یک‌هزار قانونی را که در پارلمان بریتانیا به تصویب درمی‌آید وتو می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ۷۹۲ عضو مجلس اعیان انگلیس انتخاب نمی‌شوند و انتصابی هستند و ۲۶ اسقف انتصابی نیز در مجلس اعیان انگلیس حضور دارند و تنها ۶۵۰ عضو از اعضای پارلمان انگلیس انتخابی هستند.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد توضیح داد که پارلمان انگلیس برای به دست آوردن همین سطح محدود از نمایندگی که تمامی مردم انگلیس بتوانند صرف‌نظر از مالکیت اموال خود رأی بدهند، ۳۰۰ سال جدال کرده است. به دست آوردن این حق همچنین مستلزم قربانی شدن افراد برای به دست آوردن حق رأی آن‌ها بوده است و معترضانی در منچستر در همین راستا در فاجعه‌ای که امروز به فاجعه بدنام پیترلو معروف است، قتل عام شدند.

این گزارش می‌افزاید، قرن‌ها آشوب، زندان، تبعید به مستعمرات کیفری و جنگ جهانی اول طول کشید تا تشکیلات بریتانیا حق رأی همگانی را اعطا کند و تا همین سال ۱۹۲۸ بود که تمامی افراد بالای ۲۱ سال اجازه پیدا کردند تا برای نمایندگی سیاسی در پارلمان رأی دهند.

این گزارش با اشاره به این موارد نوشت، اما مردم بریتانیا هنوز هم در یک جامعه مدیریت شده زندگی می‌کنند. امروز لوکی به همراه «کیت کلارنبرگ» روزنامه‌نگار تحقیقی در پادکست دیده‌بان در مورد راه هایی بحث کردند که عناصر درون تشکیلات بریتانیا توانسته‌اند از آن طریق اراده خود را بر نظام دموکراتیک فرضی در بریتانیا در ۱۰۰ سال گذشته تحمیل کنند.

این گزارش با «رمزی مک دونالد» نخست‌وزیر حزب کارگر انگلیس شروع کرد که با یک نامه جعلی در دهه ۱۹۲۰ به «هارولد ویلسون» سیاستمدار حزب کارگر لکه‌دار شد و ویلسون در آن زمان طی عملیاتی تحت جاسوسی نیروهای اطلاعاتی انگلیس بود. سرویس‌های اطلاعاتی یک حوزه حیاتی برای هر رهبر سیاسی بوده است که می‌توانسته آن را در کنار خود قرار داد.

این گزارش سپس ادامه داد که کنار گذاشتن «بوریس جانسون» به‌عنوان نخست‌وزیر انگلیس به صدر اخبار سراسر دنیا تبدیل شده است و این در حالی است که چهره‌های هم حزبی جانسون یعنی حزب محافظه کار انگلیس برای به دست آوردن این نقش کلیدی در کشور نبرد می‌کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که در شش ماه گذشته بیش از آن‌چه که به نظر می‌رسد، جریان داستان‌های منفی درباره جانسون وجود داشته است.

مینت پرس در پایان گزارش خود نوشت که لوکی و کیت کلارنبرگ شواهدی از دخالت احتمالی در نظام سیاسی انگلیس برای دستیابی به هدف برکناری بوریس جانسون از قدرت را بررسی کردند.

طبق آن چه در این گزارش نوشته شده است کلارنبرگ یک روزنامه نگار تحقیقی است که نقش سرویس‌های اطلاعاتی در شکل‌دهی سیاست و ادراکات را کشف می‌کند.


نشریه مینت پرس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی