شناسه خبر : 101661
تاریخ انتشار : 1401/04/29 18:54
عقب‌نشینی گوگل در برابر اتحادیه اروپا

عقب‌نشینی گوگل در برابر اتحادیه اروپا

گوگل اعلام کرد کارمزد‌های فروشگاه گوگل پلی را برای توسعه دهندگان برنامک‌های غیربازی رایانه‌ای که از سیستم‌های پرداخت رقیب استفاده می‌کنند از 15 به 12 درصد کاهش می‌دهد.

نورنیوز-گروه جامعه: این تصمیم در راستای تبعیت از قوانین فناوری اتحادیه اروپا اجرایی خواهد شد و طبق گفته گوگل، کاهش کارمزد فقط مربوط به کاربران اتحادیه اروپا خواهد بود. همچنین قابلیت استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین به تدریج برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های بازی‌های رایانه‌ای نیز فراهم می‌شود.

اقدام گوگل نشان دهنده تغییر در استراتژی‌های گوگل نسبت به سال گذشته است. اکنون این شرکت ترجیح می‌دهد به جای آغاز جدالی طولانی با مقامات، از قوانین رگولاتوری پیروی کند و در برابر فشار‌های ضد انحصارگرایی، امتیازاتی اعطا کند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا به نام «قانون بازار‌های دیجیتال» (DMA) که از سال آینده میلادی اجرایی می‌شود، شرکت‌های فناوری ملزم خواهند شد تا به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه دهند پلتفرم‌های پرداخت رقیب را به مشتریان پیشنهاد کنند، در غیر اینصورت با جریمه‌ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شان روبرو می‌شوند.

استل ورث مدیر امور دولت اتحادیه اروپا و سیاست عمومی گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: ما به عنوان بخشی از تلاش هایمان برای پیروی از قوانین جدید، طرحی جهت پشتیبانی از سیستم‌های پرداخت جایگزین برای کاربران «منطقه اقتصادی اروپا» (EEA) ارائه می‌کنیم. این بدان معناست که توسعه دهندگان برنامک های غیر بازی رایانه‌ای می‌توانند به کاربران EEA به جای سیستم پرداخت گوگل پلی، یک روش جایگزین برای خرید محتوا و سرویس دیجیتال معرفی کنند.

به گفته ورث هنگامیکه کاربران از یک سیستم پرداخت جایگزین استفاده می‌کنند، کارمزدی که توسعه دهنده برنامک پرداخت می‌کند نیز ۳ درصد کاهش می‌یابد.

در بخش دیگر پست وبلاگی او آمده است: از آنجا که ۹۹ درصد توسعه دهندگان اپ هم اکنون باید ۱۵ درصد یا کمتر کارمزد پرداخت کنند، این عده براساس تراکنش‌های انجام شده در سیستم پرداخت جایگزین برای کاربران EEA، هزینه سرویسی معادل ۱۲ درصد یا کمتر خواهند پرداخت.

منتقدان ادعا می‌کنند هزینه‌هایی که اپل و گوگل از توسعه دهندگان اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ خود دریافت می‌کنند، بالا هستند و به انحصار قدرت در این شرکت‌ها منجر می‌شوند.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی