شناسه خبر : 100347
تاریخ انتشار : 1401/04/20 20:09
65 درصد دموکرات‌ها مخالف انتخاب مجدد بایدن هستند

65 درصد دموکرات‌ها مخالف انتخاب مجدد بایدن هستند

بر اساس نتایج نظرسنجی کالج سیِنا، حدود دو سوم دموکرات‌های ایالات متحده نمی‌خواهند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای انتخاب مجدد در سال 2024 نامزد شود.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: بر اساس نتایج نظرسنجی «نیویورک تایمز/کالج سیِنا» که روز دوشنبه (۱۰ ژوئیه) منتشر شد، حدود دو سوم دموکرات‌های ایالات متحده نمی‌خواهند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

فقط ۲۶ درصد از رای‌دهندگان دموکرات فکر می‌کنند که این حزب باید بایدن را در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات معرفی کند. محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در این نظرسنجی فقط ۳۳ درصد بوده است. 

بر اساس این نظرسنجی، در مجموع ۶۴ درصد از رای‌دهندگان دموکرات گفتند که نامزد جدیدی را در مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آینده ترجیح می‌دهند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد تنها ۱۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که این کشور در مسیر درستی قرار دارد.

در ماه ژوئن، کاخ سفید تایید کرد که بایدن در سال ۲۰۲۴ برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً نامزد خواهد شد و اظهارات مبنی بر اینکه سن او می‌تواند مشکل‌ساز باشد را رد کرد. این اظهارنظر پس از مقاله‌ای در نیویورک تایمز به نقل از «دیوید اکسلرود» استراتژیست ارشد در دولت اوباما بیان شد که گفته بود اگر بایدن برای دومین دوره نامزد شود، سن او مسئله مهمی خواهد بود. «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید این اظهارات را شنیده‌های اشتباه خواند. 

اخیراً هم گزارش جدید نیویورک تایمز به نقل از مقامات و مشاوران بایدن که نگران سن رئیس‌جمهور هستند، خبرساز شده است. روزنامه آمریکایی در گفت‌وگو با بیش از ۱۲ نفر از اعضای فعلی و سابق دولت بایدن نوشت، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر این که وی به وضوح پیر شده و این که چطور این مسئله می‌تواند رأی‌دهندگان را ناامید کند. طبق این گزارش، برخی دیگر از مقامات و دستیاران بایدن هم نگرانی خود را از سطح انرژی وی و ترس از سقوط یا گاف‌های لفظی او ابراز کردند. 

به گزارش این رسانه آمریکایی، افراد نزدیک به بایدن نگران این هستند که اگر او یک دوره دیگر در سمت رئیس‌جمهور باقی بماند، سنش چه تأثیری بر توانایی رهبری او خواهد داشت زیرا زمانی که آن را به پایان برساند، ۸۶ ساله خواهد شد.

در سال ۲۰۲۱، بایدن مسن‌ترین فرد در تاریخ ایالات متحده شد که به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد. این عنوان قبل از آن متعلق به ترامپ بود که هنگام تحلیف ۷۰ ​​ساله بود.

جمهوری‌خواهان هم مدت‌هاست بر روی سن بایدن تاکید دارند و معتقدند او از نظر روحی و جسمی برای هدایت آمریکا ضعیف است.


اسپوتنیک
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی