شناسه خبر : 100117
تاریخ انتشار : 1401/04/14 21:25
روسیه: آژانس یهود تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند

در ادامه تنش بین روسیه و رژیم صهیونیستی؛

روسیه: آژانس یهود تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که دولت روسیه به آژانس یهود در این کشور دستور داده است که تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که دولت روسیه به «آژانس یهود» در این کشور دستور داده است که تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند.

بنابر این گزارش، برخی مقامات این آژانس تأیید کرده‌اند که این هفته، نامه دولت روسیه را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر پاسخ به این پیام در دفاتر این آژانس و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در تل‌آویو در حال بررسی است و هنوز به مسکو پاسخی داده نشده است.

این آژانس در پاسخ به سؤال روزنامه جروزالم‌پست گفته است: به عنوان بخشی از کار هیأت آژانس یهود در روسیه، گاهی از ما خواسته می‌شود که برخی اصلاحات را اعمال کنیم؛ همانطور که مقامات از ما می‌خواهند. تماس با مقامات با هدف تداوم فعالیت ما براساس ضوابط تعیین‌شده از سوی مراجع ذیربط همچنان ادامه دارد. حتی در این روزها نیز چنین گفتگویی صورت می‌گیرد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود که این دستور پس از تنش فزاینده میان تل‌آویو و مسکو بر سر جنگ اوکراین صادر شده است.

جروزالم پست همچنین اشاره کرد که وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه، حمله به سوریه را «غیر قابل قبول» دانسته بود و با مقصر دانستن رژیم صهیونیستی، خواستار توقف غیرمشروط حملات شده بود.

این روزنامه در بخش دیگری عنوان کرد که دستور توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه می‌تواند مستقیما باعث تضعیف قدرت یهودیان روس برای مهاجرت به اراضی اشغالی شود. این رسانه خاطرنشان کرد در حالی که هزاران نفر از یهودیان برگه‌های مهاجرت خود را تکمیل کرده‌اند و منتظر سفر هوایی به اراضی اشغالی بودند؛ اما تحریم‌ها علیه روسیه باعث شد که اکثر شرکت‌های بین‌المللی هواپیمایی پرواز خود را به اراضی اشغالی لغو کنند.

برخی از مسئولان بلندپایه یهودی در روسیه به جروزالم پست گفته‌اند: اتباع یهودی پرده‌ای آهنین بر روی خود احساس می‌کنند و بیم آن دارند که نتوانند از این کشور فرار کنند. یکی از منابع در این خصوص بیان کرد: تعدادی از یهودیان گفته‌اند که مقامات روسیه سعی دارند آن‌ها را بازداشت کنند و آن‌ها از [در خطر بودن] جانشان می‌ترسند.


جروزالم پست
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی